سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

15 شهریورماه؛

آخرین فرصت ارائه مقاله به کنگره توانبخشی بیماریهای مغز و اعصاب

نخستین کنگره بین المللی بیماریهای مغز و اعصاب شهریورماه امسال در تهران برگزار می شود.

دکتر فرزانه ترکان، رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:یکی از بزرگترین مشکلات بیماران مغز و اعصاب در ایران نداشتن سرویس توانبخشی مناسب است که مانع از برگشت آنها به چرخه عادی زندگی می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که دچار سکته یا آسیب های مغزی و نخاعی می شوند بعد از عمل جراحی و درمان نیاز به توانبخشی دارند و نباید هدف درمان را صرفاً زنده ماندن بیمار دانست.

ترکان تصریح کرد: نخستین کنگره بین المللی توانبخشی بیماریهای مغز و اعصاب با هدف بحث و بررسی، ارائه برنامه و راهکارها و پیشنهاد روش های جدید در خصوص توانبخشی مغز و اعصاب برگزار می شود.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: نقش توانبخشی در مراقبتهای سلامت، نقش توانبخشی اعصاب در شناسایی و مدیریت بیماری های مزمن، توانبخشی اعصاب در بزرگسالان، خانواده، بعد از آسیب های مغزی و ستون فقرات، و بازخورد عصبی از جمله محورهای موضوعی این کنگره است.

وی با اشاره به اینکه هفده سخنران بین المللی در کنگره توانبخشی بیماری های مغز و اعصاب حضور  خواهند داشت، گفت: این مهمانان از کشورهایی مانند استرالیا، انگلیس، کانادا و آفریقای جنوبی بوده و همچنین پزشکان، پرستاران توانبخشی و فیزیوتراپیست ها از گروه های شرکت کننده در کنگره هستند.

مسئول کمیته علمی نخستین کنگره توانبخشی بیماریهای مغز و اعصاب یادآور شد: علاقه مندان به شرکت در این کنگره تا پانزده شهریورماه امسال فرصت دارند مقالات خود را به آدرس Shefaneuroscience.com ارسال نمایند.

گفتنی است، نخستین کنگره بین المللی توانبخشی بیماریهای مغز و اعصاب توسط مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا 29 لغایت 30 شهریورماه امسال در سالن همایش های هلال احمر، جنب بیمارستان خاتم الانبیاء برگزار می شود./ح
                    
   
برچسب ها: مغز ، اعصاب ، کنگره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.