سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برزیلی ها همچنان در حسرت طلای المپیک

برزیل مهد فوتبال جهان باز هم در کسب عنوان قهرمانی بازی های المپیک ناکام ماند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در جریان برگزاری فینال فوتبال مردان المپیک 2012 برزیل پس از آنکه مغلوب تیم مکزیک شد از کسب عنوان قهرمانی هم جا ماند.

با اینکه برزیل مهد فوتبال جهان است و بازیکنان نامی و فنی زیادی را به دنیای فوتبال معرفی کرده پس از برگزاری 30 دوره بازی های المپیک هنوز موفق نشده صاحب عنوان قهرمانی شود تا حدی که همه می پندارند فوتبال برزیل در بازی های المپیک طلسم شده و قادر نیست جایگاه اول را به خود اختصاص دهد.

شاید دلیل ناکامی برزیل این باشد که در رقابت های المپیک 3 نفر از بازیکنان تیم بزرگسالان اجازه حضور در این را دارند و باقی بازیکنان از افراد زیر 23 فوتبال این کشور انتخاب می شوند البته در چند سال اخیر فوتبال بزرگسالان برزیل افت محسوسی داشته و از سال 2002 که در بازی فینال با آلمان به پیروزی رسید و قهرمان شد نتوانسته عنوانی را به خود اختصاص دهد.

اما قبل از این سال که برزیل با وجود ستارگان خود در ترکیب تیم ملی این کشور توانست به 5 عنوان قهرمانی در رقابت های جام جهانی دست یابد انتخاب می شوند البته در چند سال اخیر فوتبال بزرگسالان برزیل افت محسوسی داشته و از سال 2002 که در بازی فینال با آلمان به پیروزی رسید و قهرمان شد نتوانسته عنوانی را به خود اختصاص دهد.

اما قبل از این سال که برزیل با وجود ستارگان خود در ترکیب تیم ملی این کشور توانست به 5 عنوان قهرمانی در رقابت های جام جهانی دست یابد ما همچنان در بازی های المپیک ناکام بود تا به تیم های فوتبال شرکت کننده در این رقابت ها ثابت شود این تیم حرفه ای نمی تواند حریف خوبی برای آنان باشد.

همه کارشناسان معتقدند تیم ملی فوتبال برزیل در المپیک 2012 حضور خوبی داشته و قهرمانی را حق این تیم دانسته اند ولی پس از باخت برزیل برابر مکزیک این سوال پیش آمد که آیا واقعاً این تیم طلسم شده یا اینکه تصور خرافی بازیکنان در این بازی مبنی بر محکوم به بازنده بودن، باعث این باخت شد.

کشور برزیل میزبان المپیک 2016 خواهد بود به همین دلیل علاقمندان فوتبال منتظرند تا ببینند طلسمی که فوتبال برزیل را احاطه کرده در کشور برزیل شکسته خواهد شد یا نه اگر برزیل قادر باشد جریان باخت های 30 دوره المپیک را در کشور خود بشکند به طور حتم صفحه ای جدید از فوتبال را در بازی های المپیک خواهد گشود با توجه به اینکه رقابت های جام جهانی سال 2014 نیز در کشور برزیل برگزار خواهد شد.

در صورتیکه برزیل بتواند پس از چندین سال ناکامی در خاک خود به عنوان قهرمانی دست یابد روحیه دو چندانی برای حضور در بازی های المپیک پیدا می کند./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.