سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدومي در نشست خبري روز جهاني قدس:

سازمان همکاری اسلامی در جهت منافع ملت‌هاي اسلامی حرکت کند

نماینده جنبش حماس در ایران گفت: از سازمان همکاری اسلامی مي‌خواهيم تا در جهت منافع ملت‌هاي اسلامی حرکت کند.

 به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران در ادامه نشست روز جهانی قدس که صبح امروز( یکشنبه )در دفتر این جنبش برگزار شد، گفت: روز قدس به فرموده آیت الله سید علی خامنه‌ای روز اسلام، انسانیت، امام، روزی یاری مستضعفان و روز شکست مستکبران است.
 
نماينده جنبش حماس با اشاره به تعیین روز قدس به عنوان یک روز جهانی افزود: این به درک درست امام خمینی(ره) باز می‌گردد که مسئله فلسطین را مسئله مسلمانان قلمداد می‌کردند زیرا اگر یک عامل مشترک در بین باشد که بتواند همه ملت‌های عربی و اسلامی را با یکدیگر متحد کند، همان آرمان آزادی قدس شریف خواهد بود.
 
قدومی تحولات منطقه را فرصتی گرانبها برای نخبگان جنبش‌های اسلامی دانست و ادامه داد: نباید در این مورد بی تفاوت باشیم و اکنون که فرصتی پیش آمده باید با نقش آفرینی در صحنه سیاسی دست به کار شویم، زیرا طرف مقابل به کمین نشسته و می‌خواهد شرایط سیاسی را به نفع خود مدیریت کند.

نماینده جنبش حماس با بیان اینکه به قدرت رسیدن اسلام گرایان جایگاه اصلی مسئله فلسطین را احیا می‌کند، تاكيد كرد: این امر ایجاب می‌کند که در طرح‌های راهبردی و تاکتیکی مقطعی خود تجدید نظر کنیم، به عنوان مثال وقتی اتحادیه عرب نشستی برگزار کند و از رهبران اسلامگرا در آن شرکت کنند، گمان نمی‌کنم آنها پیاده کردن طرح نقش راه یا دلایل شکست اجرای توافقنامه کمپ دیوید را مورد بررسی قرار دهند.
 
نماينده جنبش حماس با بيان اینکه دامنه مقاومت گسترش یافته و بخش‌های بزرگتری را در برمی‌گیرد که فراتر از حماس، جهاد، حزب الله، سوریه و ایران است، خاطرنشان کرد: امروز مقاومت ورد زبان ملت‌ها شده و کشورهایی که زمانی مخالف مقاومت بودند امروز در خط مقدم مقاومت هستند.

"انتهاي پيام"/س3
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.