سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصن خانواده هاي زائران لبناني ربوده شده در سوريه در برابر سفارت قطر

خانواده هاي زائران لبناني ربوده شده به دست افراد مسلح در سوريه، در برابر سفارت قطر در بيروت تحصن کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، خانواده هاي 11 زائر لبناني که شبه نظاميان مسلح آنها را در استان حلب سوريه ربوده اند، در برابر سفارت قطر در بيروت تحصن کردند.

شيخ عباس زغيب سخنگوي اين خانواده ها تاکيد کرد قطر با حمايت از شبه نظاميان آدم‌ربا به ناآراميها در سوريه را دامن مي زند و امنيت لبنان را به خطر مي اندازد. 

شيخ زغيب گفت: قطر به ستيزه جويان تسليحات و پول مي دهد. ما از قطر مي خواهيم به خطر اقدامات خود واقف باشند زيرا ما هرگز نمي پذيريم به شان و منزلت هموطنان ما توهين شود. قطر مي خواهد از اين مسئله بهره برداري سياسي کند اما اين کار امنيت لبنان را به خطر مي اندازد.

اين زائران لبناني به همراه عده اي ديگر از هموطنان خود با دو اتوبوس از سفر زيارتي مشهد باز مي گشتند که پس از ورود از خاک ترکيه به داخل سوريه ربوده شدند. آدمربايان وابسته به گروهي هستند که خود را ارتش آزاد سوريه مي نامد. آدمربايان، چند ساعت بعد زنان را کاروان را آزاد کردند اما هنوز يازده نفر از زائران مرد را در اسارت خود دارند که بسياري از آنها سالخورده هستند.

خانواده هاي ربوده شدگان گفتند آنها نگران سلامت بستگان خود هستند که تعدادي از آنها بيماريهاي مزمن دارند. آنها قطر را مسئول هر گونه آسيب به بستگان خود مي دانند. 

همسر يکي از ربوده شدگان گفت قطر، عربستان سعود، آمريکا و ترکيه همگي مسئول هستند و بايد عاقبت کار خود را ببينند و با واکنش مردم روبرو شوند. همسر من ديابت و فشار خون بالا دارد و اگر تحت فشار روحي و رواني شديد قرار گيرد ممکن است سکته کند.

شبکه الجزيره قطر در سه ماه گذشته چندين ويدئو از زائران ربوده شده را پخش کرده و حتي با ربايندگان آنها نيز گفتگو داشته است.
برچسب ها: زائران ، لبنانی ، قطر ، سوریه ، تحصن ، سفارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.