سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرب گري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بستر ارتکاب جرم قبل از ايجاد آن بايد از بين برود

يک وکيل پايه يک دادگستري گفت:‌ بستر ارتکاب جرم قبل از ايجاد آن بايد از بين برود تا حتي تخيل و فکر ارتکاب جرم در ذهن افراد شکل نگيرد.

غلامرضا عرب گري در گفتگو با خبرنگارحقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پيشگيري از وقوع جرم اظهار داشت: جرم، همزاد بشريت است و  رشد جرم و جنايت در جامعه باعث ايجاد بحران، كاهش اعتماد و امنيت عمومي مي‌شود.
 
اين حقوقدان اضافه كرد: در رويکرد قديمي درباره جرم و وقوع آن، تلاش مي‌شد با اعمال مجازات و تنبيه، جرمي اتفاق نيفتد ولي در رويکرد جديد نگاه پيشگيرانه جايگزين شده است.

وي يکي از عوامل اصلي ايجاد بزهکاري را مشكلات اقتصادي از جمله بيکاري و فقر دانست و تصريح كرد: مشكلات اقتصادي افراد را به سمت ارتكاب به جرم سوق مي‌دهد و مانع تصميم‌گيري منطقي آنها در برابر اعمال مجرمانه مي‌شود.

عرب‌گري با بيان اينکه رشد کرامت انساني در جامعه جرايم را كاهش مي‌دهد، خاطر نشان کرد: اگر در جامعه‌اي جرم و فساد رسوخ کند آن جامعه دچار آسيب مي‌شود و  به تدريج فرو مي‌پاشد.

به گفته اين کارشناس مسايل حقوقي با افزايش جرايم در جهان، نحوه ارتكاب به آن نيز جديد و مدرنيزه شده است و دستگاه‌ها بايد جلوي رشد جرايم تازه را بگيرند.
 
انتهاي پيام/س3

برچسب ها: زندان ، امنیت ، جرم ، فقر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.