سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف یک ویروس دیگر

"گاس" اطلاعات مالی خاورمیانه ایها را هدف گرفت

هدف ویروس گاس که به تازگی کشف شده است سرقت اطلاعات مالی خاورمیانه ای هاست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در دنیای امروز که زندگی بیشتر به مشکل سایبری و مجازی در آمده است تهدید ها نیز سایبری شده اند. تهدیدهایی که با یک برنامه نویسی تخریبی بخش های مهمی ازیک جامعه (کشور) را از پا در می آورد.
شاید نتوان به صورت دقیق گفت اولین جمله سایبری چه تاریخی اتفاق افتاد است. همانطور که نمی توان گفت در هر چه تعداد حمله صورت میگیرد و چه تعداد ویروس برای حمله آماده می شوند اماچیزی که مشخص است این است که مبارزه با ویروس ها یکی از ملزومات هر کشوری است.
بر اساس این گزارش خردادماه امسال بود که یکی از حملات سایبری به کشورمان توسط متخصصان مرکز ماهر شناسایی شد.
در این حمله سایبری ویروس شعله که هدفش حمله به سیستم های رایانه ای ایران و برخی از کشور های دیگر بود برای نخستین بار توسط متخصصان ایرانی شناسایی و راه مقابله با این نرم افزار نیز توسط متخصصان ایرانی شناسایی شد و حمله نه تنها توسط ایرانیان خنثی شد یکه قدرت کشور در دفاع سایبری به اثبات رسید تا جایی که چیز تولید کننده مطرح آنتی ویروس و 50 کشور از ایران برای مقابله با شعله یاری خواستند.
گفتنی است تنها پس از گذشت 2 ماه از مهار شعله شرکت کاسیرسکی اعلام کرد ویروس را شناسایی کرده است که از خانواده استاکس نت و شعله است.
بر اساس این اعلام شرکت کسپرسکی روسیه در اطلاعیه ای از کشف ویروسی به نام " گاس" خبر داده است که هدف ان سرقت اطلاعات مالی از قربانیان و جاسوسی در نقل و انتقالات بانکی به ویژه در خاورمیانه است.
بر اساس این خبر ویروس "گاس" ساختار عملکردش شبیه ویروس شعله است.
اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام می شود./ف
برچسب ها: گاس ، کشف ، ویروس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.