سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

ضرورت تعامل سازنده میان جهادكشاورزی و پژوهشكده بیوتكنولوژی

رییس سازمان جهادكشاورزی اصفهان گفت: تعامل با پژوهشكده بیوتكنولوژی برای رفع چالش های موجود در كشاورزی استان ضروری است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان محمد نریمانی' اظهار داشت: این تعامل سازنده مورد حمایت همه جانبه و در راستای عملیاتی شدن طرح های مبتنی بر نیاز بخش اجرایی است.

وی افزود:مدیریت بیوتكنولوژی كشاورزی منطقه مركزی كشور در اصفهان قرار دارد و با استفاده از فناوری های روز دنیا موفقیت های مهمی در تحقیقات گیاهان دارویی، كشت بافت گیاهان و تحقیقات ژنومیكس را در كارنامه عملی خود دارد.

رییس سازمان جهادكشاورزی اصفهان خاطرنشان كرد: این مركز شامل بخش تحقیقات گیاهان دارویی و متابولیت های ثانویه با فعالیت های استفاده از روش های نوین در بهینه سازی گیاهان دارویی و تولید آنزیم های موثر در ساختن قند دیابتی و رژیمی است.

به گفته وی تولید داروهای گیاهی و متابولیت های ثانویه با استفاده از مهندسی ژنتیك، شناسایی داروهای گیاهی جدید بویژه در مورد سرطان و ام اس و ایجاد كلكسیون گیاهان دارویی ضد سرطان از دیگر فعالیت های این بخش است.

نریمانی گفت: بخش كشت و بافت این مركز با انجام فعالیت های بهینه سازی روش های كالزایی و باززایی پروتوپلاست و سوسپانسیون سلولی و كشت دانه گرده و پرچم را انجام داده است.

به گفته وی در بخش تحقیقات ژنومیكس نیز بررسی سیستماتیك مطالعات تكاملی و روابط فیلوژنتیك با استفاده از روش های پیشرفته مولكولی، تهیه نقشه های ژنتیك و اشباع مولكولی، نشانمند كردن ژن ها، استفاده از نشانگر های DNA در برنامه های اصلاح نژادی و جداسازی ژن ها و تعیین جایگاه كروموزومی آن ها صورت گرفته است.

براساس این گزارش، 'محمود اطرشی' سرپرست مدیریت بیوتكنولوژی كشاورزی منطقه مركزی كشور نیز رویكرد اصلی و اولویت طرح های پژوهشی این مدیریت را در سال جاری بخش كشاورزی استان اصفهان اعلام كرده است./س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.