سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

كاهش نابرابری روستا و شهر با تدوین سند توسعه روستایی

مدیر كل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان از تهیه و تدوین به پیش نویس سند توسعه روستایی استان در برنامه پنجم برای كاهش نابرابری های موجود بین جامعه روستایی، عشایری و جامعه شهری خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مجید جوهری' در یكصد و نوزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اظهار داشت: این سند، سند توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روستاهای استان اصفهان است.

وی افزود: بر طبق برنامه پنجم بهبود وضعیت روستاها در زمینه سیاستگذاری، برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی دولت بین دستگاههای اجرایی و ارتقای سطح درامد و كیفیت زندگی روستاییان و كشاورزان باید محقق شود.

به گفته وی چشم انداز توسعه روستایی، عشایری استان اصفهان مبتنی بر استانی برخوردار از جامعه روستایی توسعه یافته متناسب با شرایط محیط طبیعی و بومی و الزامات الگوی اسلامی و ایرانی است.

جوهری با اشاره به اهداف این سند گفت: حمایت از تشكل های تولیدی كشاورزی در راستای بهبود مدیریت و تجهیز منابع و ایجاد صندوق حمایت از سرمایه گذاری و صندوق های ریسك در بخش كشاورزی توسط دستگاه های اجرایی از اقدامات اساسی مدنظر این سند است.

به گفته وی نبود یك نهاد مستقل و متولی اصلی در بخش توسعه روستایی كه بتواند این موارد را مدیریت كند از مهمترین مشكلات امور روستایی است و مسائل روستاها همواره در حاشیه ذهن مدیران قرار دارد./س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.