سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هانی زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

راهکار پیشنهادی کشورمان می تواند مبنای گفتگو ها برای حل بحران سوریه قرار گیرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: افکار عمومی بیش از پیش متوجه نقش چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در حل بحران های منطقه بوده و راهكارهاي پيشنهادي کشورمان مي تواند مبناي گفتگو ها برای حل بحران سوریه باشد.

حسن هاني زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش ايران در حل بحران سوريه گفت: نشست مشورتي تهران نشانگر این است كه جمهوري اسلامي ايران همچنان به ضرورت حل بحران سوريه از طريق ديپلماسي و گفتگو تاكيد داشته و نقش چشمگیر و استراتژیک کشورمان در منطقه مي تواند در حل بحران سوريه راه گشا باشد.

وي افزود: بعد از استعفاي نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه افکار عمومی بیش از پیش متوجه نقش چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در حل بحران های منطقه شده و راهكارهاي پيشنهادي کشورمان مي تواند مبناي گفتگو ها برای حل بحران ها در سوریه باشد.

هاني زاده تاکید کرد: نشست های پیشین برای حل بحران سوریه که توسط کشورهای دیگر در سایه حمایت غرب و با نام دروغین دوستان سوریه برگزار شد نه تنها تاثیری در جلوگیری از خشونت ها و نا آرامی ها نداشته بلکه  فعالیت معارضان تروریست را شدت بخشیده است. 

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: قطر، تركيه و عربستان در سایه حمایت غرب با ارسال انواع سلاح هاي پيشرفته به گروه هاي تروريستي ناامني ها در سوريه را دامن مي زنند و آن را نوعي راه حل برای بحران سوريه  می دانند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: راه حل پيشنهادي کشورمان مي تواند به حل بحران سوريه كمك کرده و باید روند اصلاحات در سوریه  توسط نظام این کشور ادامه یابد.

انتهاي پيام/س3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.