سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضيافت افطار رئيس جمهور به روايت عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت

رضا قبادي در يادداشتي به بيان حاشيه‌هاي ديدار دانشجويان با احمدي نژاد پرداخت.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، رضا قبادي عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت در يادداشتي به بيان حاشيه‌هاي ديدار رئيس جمهور با دانشجويان پرداخت.
 
تجمع چند صد نفري دانشجويان دز مقابل ساختمان مجلس قديم
 
وقتی رسیدیم در مجلس شاهد تجمع جمعیت چند صد نفری کنار خیابان امام خمینی و در مجلس بودیم. صدها نفر از راه ها دور و نزدیک بودند که مطمئناً از اتحادیه‌های دانشجویی نبودند چون هیچ کدام از بچه‌های اتحادیه‌های مختلف را نمی‌شناختند.
 
جلسه‌اي كه فضاي صميمي و دوستانه‌اي نداشت
 
کمی احساس غربت می‌کردم، اولین جلسه مثلاً دانشجویی بود که در این چهار پنج سال گشته می‌رفتم و نه تنها چهره آشنایی در میان حضار دیده نمی‌شد بلکه تعداد زیادی حتی شباهتی به دانشجویان هم نداشتند، جلسه‌ای که اصلا فضای صمیمی و دوستانه‌ای نداشت، حداقل برای من...

محل جلسه یادآور خاطرات به یاد ماندنی از تاریخ انقلاب بود

محل برگزاری جلسه خبرگان رهبری پس از رحلت امام(ره) و انتخاب آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) به رهبری انقلاب اسلامی و نیز محل خیانت‌های تلخ مجلس ششم.

اگر دیوارها و صندلی‌های فرسوده این ساختمان لب به سخن بگشایند خدا می‌داند که چه حرف‌هایی برایمان دارند.

ردیف اول به غیر از دکتر احمدی نژاد چهره‌های آشنای دیگری نیز دیده می‌شدند، غلامحسين الهام، ابراهیم فیاض و ...
 
دعوت از همه تشكل‌هاي دانشجويي به جز اعضاي انجمن مستقل
 
مجری می‌گفت که از همه گروه‌ها و تشکل‌ها دعوت شده است و فقط یک مجموعه که انجمن مستقل باشد در سایت الف بیانیه داده که نمی‌آیند.

مجری بسیار ضعیف است، هم بسیار تپق می‌زند و هم نمی‌داند چه کلماتی را استخدام کند، گویا متنی هم ندارد که از روی آن بخواند.

پر شدن سالن بدون اعضاي تشكل و اتحاديه‌هاي سياسي
 
وقتی وارد ساختمان شدیم و به در صحن اصلی مجلس رسیدیم در را بستند و گفتند که سالن پر است و باید به جایگاه تماشاچی‌ها بروید اما بچه‌های اتحادیه‌ها و تشکل‌های سیاسی همه بیرون بودند.
 
پيگيري برگزار كنندگان جلسه براي لغو نوبت نماينده دفتر تحكيم وحدت
 
اولین کسی که برای صحبت به جایگاه دعوت شد، خانم احمدی از تحکیم بود که شب قبل و نیز ساعتی قبل از جلسه برگزار کنندگان جلسه پیگیر بودند که کس دیگری به جای او به نمایندگی از تحکیم صحبت کند.
 
ترتيب قابل توجه دانشجويان براي صحبت در پاي تريبون
 
ترتیب صحبت دانشجویان هم علاوه بر خود آن ها جالب توجه بود، زهرا احمدی که صحبت های تند انتقادی دارد را اول لیست گذاشتند و پس از آن چند نفر خنثی و مداح که تیزی صحبت های او را برای حضار کند کنند و بعد نماینده جنبش و بعد از او نیز به همین ترتیب و حسن ختام هم ایمان ملکا! همان دبیر دفتر انجمن اسلامی طیف علامه و دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران در اوج فتنه 88 با سابقه مشخص سیاسی و اعتقادی...
 
تلاش عده اي براي قطع صداي نماينده دفتر تحكيم وحدت
 
وقتی زهرا احمدی صحبت می کرد، عده ای از همان هایی که شبیه به دانشجویان نبودند شروع کردند به صلوات فرستادن و مکرراً قصد داشتند صحبت های او را قطع کنند.
 
اتفاقی که تا به حال در دیدار دانشجویان با مسئولین ندیده بودم که دانشجویان بخواهند جلوی انتقاد را بگیرند.

صحبت های خانم احمدی به درازا کشید اما متن قوی و و قابل تأمل بود.

مشخص نبودن معيار انتخاب دانشجويان براي صحبت در پاي تريبون
 
نفر دوم نماینده شورای صنفی پردیس قم دانشگاه تهران بود که البته کسی نفهمید با چه شاخصی وی به عنوان نماینده گروه فراگیری از دانشجویان انتخاب شده بود؛ وی تأکید زیادی بر هواداری از احمدی نژاد داشت.
 
نفر دوم خانمی بود که دانشجوی پزشکی بود و مجری گفت که دانشجوی نمونه است. صحبت های او آهنگ «همه چی آرومه» رو برای حضار تداعی کرد.
 
نفر سوم جعفر نژاد از جنبش دانشجویی بود که چون حرفاش از دل برآمده بود بر دل هم نشست، خصوصاً جمله ای که گفت تابلو فرهنگی دولت مستضعفین لاله نیست بلکه ننه سکینه است و به احمدی نژاد یادآوری کرد که وی با رأی ننه سکینه ها روی کار آمده است...

نفر بعد خانمی بود به نمایندگی از جوانان هلال احمر که صحبت های خود را با تشکر و قدردانی از دکتر به خاطر ردیف بودجه که دکتر برایشان پیگیری کرده بود، شروع کرد و با قدردانی از دکتر ادامه داد و با آرزوی موفقیت برای دکتر پایان داد، البته جمعیت به قول خودش 2 میلیون نفری مجموعه خودش را هم، به رخ همه کشید.

گوینده بعدی امیر حسین آقایی بود که برگزیده المپیاد شیمی بود و ارشد استراتژیک می خواند و در حوزه علوم انسانی نکاتی داشت! البته یک ضرب المثل جدید هم ابداع کرد: « نقد برای املای غلط دار است و املایی که غلط ندارد نقد ندارد.»؛ البته ما منظور او را فهمیدیم.

نفر بعدی از اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی مهندسین برق بود که حرف خاصی نزد و کسی هم توجه نمی کرد.

و اما نفر بعد که به عنوان نماینده جامعه قرآنی کشور به روی صحنه آمد خیلی سنش بیشتر از ماها بود و بعضی می گفتند که کارمند وزارت علوم است.

بقیه را فاکتور میگیرم تا سید علی موسوی نماینده جامعه اسلامی که انتظار می رفت قوی تر صحبت کند، البته فقط تعدادی سؤال پرسید که احمدی نژاد هم به هیچ کدام حتی اشاره ای هم نکرد.

نکته جالب این بود که افرادی که از هیچ مجموعه فراگیری نبودند در صحبت ها و اظهار نظر ها و حمایت های خود، خود را نماینده همه دانشجویان عالم می دانستند.

انتخاب  عنصر فتنه براي سخنراني  مقابل رييس جمهور
 
نفر آخر که فراخواندن او تعجب بچه حزب اللهی ها را برانگیخت ایمان ملکا بود؛ معلوم نبود او برای چه برای صحبت دعوت شده است.
 
صحبت های خود را به ظاهر با تعریف از احمدی نژاد شروع کرد که با تشویق های شدید و عجیب همان افراد نا آشنا همراه شد، اما در ادامه با ظاهر و لحن بسیار حق به جانب و اعتماد به نفس ناشی از تشویق های این افراد هم دکتر را زیر سؤال برد، هم وحدت را، هم انتخابات را، هم مسئله سوریه را و هم خیلی چیزهای دیگر را.

طوری صحبت می کرد که گویا در شرایطی بسیار بحرانی هستیم و او خیر خواهانه می خواهد راه حل پیشنهاد دهد. ضمن این که می گفت دانشجو یان و تشکل ها تحلیل بلد نیستند و نقد نمی دانند.

وسط صحبت های او از طبقه بالا یک نفر بلند شد و فریاد کشید: «آقای دکتر عجیب است که از جلسه احمدی نژاد صدای لیبرال ها و کارگزرانی ها بلند شده است!!!»

عضو جريان انحرافي در ميان ميهمانان ديدار با رييس جمهور
 
در بین صحبت های دانشجویان بهمن شریف زاده را دیدم که وارد سالن شد و در صندلی های طبقه بالا نشست اما رفتند و او را آوردند و برایش در ردیف های جلویی جا خالی کردند و او آن جا نشست.

بعد از یک ساعت از شروع جلسه ردیف های آخر خواب بودند، ردیف های میانی با هم صحبت می کردند و ردیف های جلویی به سختی وانمود به شوق و ذوق برای گوش کردن صحبت ها و حضور در جلسه میکردند.

جلسه فعالان دانشجوي با احمدي نژاد يا ستادانتخاباتي با حضور حاميان احمدي نژاد
 
و بالاخره نوبت به دکتر احمدی نژاد رسید که روی صحنه برود. دکتر بلند شد و با خود غلام‌حسين الهام را نیز بالا برد، همین که احمدي‌ نژاد بلند شد همان عده شروع کردند به صورت هماهنگ شعار دادند:
 
احمدی دلاور پیرو خط رهبر
 
شعار ها و حمایت ها به نحوی بود که نفهمیدیم در جلسه فعالان دانشجویی با احمدی نژاد نشسته ایم یا ستاد انتخاباتی و حامیان احمدی نژاد
 
سؤالی که ذهنم را مشغول کرد این بود که چرا احمدی نژاد جلسه را به آرامش دعوت نمی کرد؟
 
گویی از تشویق ها و حمایت ها خوشش آمده بود اما تا جایی که یادم می آید 3 تیر این‌گونه نبود.
 
گزيده نكاتي از سخنان احمدي نژاد

بعضی جملات دکتر برایم جالب‌تر بود که یادداشت کردم:

امروز ارتباط دولت با بدنه مردم در حداکثر است.

همه برنامه های دولت در جهت عدالت بوده است.

اگر می بینید دولت از کسی دفاع می کند به خاطر سوگندی است که خورده است !

قانون را جوری می نویسند که از دست رییس جمهور خارج شود. می گویید چه کار کنم؟

این یک جمله را از من داشته باشید: حرف هایی که می توانم بزنم یک ششم حرف هایی است که نمی توانم بزنم.

در مورد تحریم ها نگفتن تکلیف است.

در مورد تحریم ها طراحی های داخلی و دشمن با هم است. شاید روزی گفتم.

از نهاد های اطلاعاتی خواستم که پشت صحنه را در اختیار ما قرار دهند (در مسائل اقتصادی) و بگویند مشکل کار کجاست. اگر شما چیزی فهمیدید من هم فهمیدم !!!

تعهد ما در دولت به پاکی و پاکدستی بوده است.

در مورد آن بنده خدا گفتم ببرید اگر توانستید اثبات کنید من در برابر ملت عذرخواهی می کنم، اگر نتوانستید طرح کننده اتهام را محاکمه کنید.

از شعار های ما آزادی بود؛ آیا اگر کسی بخواهد از دولت انتقاد کند در دلش کوچکترین نگرانی دارد؟ آیا در مورد بقیه هم همینطور است؟ طرف دو خط در وبلاگش نوشت محکومش کردند!!!

اسلام زیباترین هدیه خدا به بشر است.

خدا شاهد است والله احمدی نژاد و یاران احمدی نژاد یک جمله سیاسی برای این که بخواهیم کسی را جذب کند نزده ایم!!!

هر آدم خوبی اگر از دولت رفته خوب تر شده!!!

چون برای کار برنامه داریم در مسئولیت ها جا به جایی داریم!!!

برخي اتفاقاتی که در دانشگاه ها اتفاق می افتد ما با آن مخالفیم به وزیر هم گفتم؛ از جای دیگر اعمال فشار می شود!!!

دولت تعهد داشته به پاکی (برای بار پنجم گفت) !!!

این فرد (مرتضوی) پاک پاک است و هیچ مسئولیتی نداشته است !!!

می گویند: «چرا می گویی بیداری انسانی و نه بیداری اسلامی؟» .  مگر انسانی غیر اسلامی است؟ خواهید دید که این موضع درست است.

تنها دولتی هستیم که زیگزاگی عمل نکرده ایم.(در بحث اقتصادی) !!!

عده ای نیامده بودند که حرف گوش کنند بلکه آمده بودند که فقط کف بزنند و یا شعار دهند. حتی به صحبت های دکتر احمدی نژاد هم خیلی گوش نمی دادند.

 وسط سخنرانی دکتر وقتی صحبت به حملات علیه دولت رسید یکی شروع کرد سنگ شریف زاده را به سینه زدن که به خاطر همین تخریب ها حاج آقا رد صلاحیت شد!

قطع تصوير و صداي احمدي نژاد بنا به مصلحت
 
وسط صحبت های رييس جمهور وقتی بحث به مجمع تشخیص مصلحت و رئیسش رسید، ناگهان صدا و تصویر جلسه با یک صدای شدید قطع شد و برای 10 دقیقه جلسه متوقف شد.

دکتر به شوخی می گفت احتمالاً مصلحت نیست...

بعد پنج دقیقه عده ای شروع کردند به شعار دادن که فلانی حیا کن بلندگو را رها کن!!!

صدا که قطع شد احمدي‍نژاد بلند شد و بدون بلندگو سخنرانی خود را ادامه داد و عقبی ها هم آمدند جلو روی زمین نشستند.

حرفایش که تموم شد باز هم شعار ها شروع شد و یک شعار جالب توجه همه را جلب کرد که می گفت: «علمدار ولایت بسیجیان فدایت»

جلسه که تمام شد دانشجویان ریختند دور احمدی نژاد برای صحبت های شخصی و غیره
 
ما هم رفتیم برای نماز و افطاری.
 
عضو جريان انحرافي به عنوان امام جماعت جلسه
 
پایین که رفتم دیدم امام جماعت شریف زاده است که البته خیلی ها هم فرادی نماز می خواندند.
 
در ضيافت افطار رييس جمهور چشممان به جمال مرغ روشن شد
 
بعد نماز رفتیم سر سفره که البته نهاد ریاست جمهوری سنگ تموم گذاشته بود و از اطعمه و اشربه چیزی کم نبود و حسابی نفسمون سر حال اومد؛ بعد از مدتی چشممان به جمال مرغ روشن شد و آن چه که در آسمان به دنبالش بودیم در سفره افطاری دکتر در بین باقالی پولو یافتیم.
 
 
موقع خروج دیدیم باز هم باید تو صف بایستیم.
 
كارت صدهزار توماني كتاب هديه ويژه احمدي نژاد به دانشجويان
 
نوبت که به ما رسید دیدم یک پاکت بهمون دادن و بعدشم یک کتاب درباره فردوسی که هم وزنش زیاد بود و هم قیمت بیست هزار تومانی که جلب توجه میکرد.
 
پاکت رو هم که باز کردیم یه کارت هدیه صد هزار تومانی کتاب داخلشه.

یه حساب سر انگشتی به تعداد حضار چیزی حدود هفتاد هشتاد میلیون می شد فقط برای هدیه، به جز افطاری و شام اساسی که قبلاً اشاره شد.

و بعد از مراسم دوباره ما بودیم و خط بی‌.آر‌.تی ولیعصر که آنجا هم به خاطر این مراسم مجبور شدیم در صف بایستیم.
 
انتهاي پيام/ش3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.