سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اورژانس کشور خبر داد:

945 مصدوم زلزله در بیمارستان اهر بستری شدند

طبق آخرین اخبار از مناطق زلزله زده تا به حال 945 مصدوم زلزله در بیمارستان اهر بستری شدند که از این تعداد 35 نفر در بیمارستان فوت کردند.

دکتر غلامرضا معصومی، رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بعد از وقوع زلزله افراد آسیب دیده با کمبود خون مواجه شدند که 500 کیسه خون از تهران برای مناطق زلزله زده ارسال شده و استان های زنجان، اردبیل و ارومیه در حالت آماده باش هستند تا در صورت مواجه با کمبود خون نیاز خونی  این مناطق را تامین کنند.

وی با اشاره به این که در این مناطق هیچ نوع کمبود دارو و امکانات درمانی وجود ندارد گفت:  طبق گفته سازمان هلال احمر و مدیریت بحران جستجو افراد از زیر آوار به اتمام رسیده است تا به حال حدود 2 هزار نفر مصدوم شده اند که 945 نفر آنها در بیمارستان بستری و بقیه آنها به صورت سرپایی درمان شده اند.

وی  در ادامه با بیان این که از تعداد افراد بستری در بیمارستان 37 نفر فوت کرده اند اظهار داشت: در کل طبق آمار 250 نفر آمار فوتی اعلام شده است.
یک سری از مصدومین احتیاج به عمل جراحی داشته که بیمارستان اهر را برای ارائه این خدمات آماده کرده ایم.

معصومی عنوان کرد: بیش از 100 دستگاه آمبولانس و 3 اتوبوس آمبولانس در این مناطق مستقر هستند.

وی با بیان این که بیمارستان اهر در طی این زلزله دچار آسیب شده است ستاد منابع فیزیکی به این منطقه اعزام شده تا مقدار آسیب وارده به بیمارستان اهر را بررسی کند.

همچنین در کنار ارائه خدمات، تیم بهداشت محیط ، کنترل بیماری ها و بهداشت روان مستقر هستند تا به آسیب دیدگان ارائه خدمت کنند.

وی خاطر نشان کرد: مقدمات اسکان اضطراری برای آسیب دیدگان شروع شده است./ح
برچسب ها: زلزله ، اهر ، تبریز ، اورژانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.