سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مصرف کلر در استخرها موجب حساسیت در افراد می شود

افزایش مصرف کلر برای ضدعفونی کردن آب باعث ایجاد حساسیت های پوست و چشم در افراد می شود.

دکتر رسول آذر نیا، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: با شروع فصل گرما استفاده از استخرها در بین افراد طرفداران بسیاری دارد .
ولی استفاده از استخر علاوه بر مزایا از نظر سرگرمی و تفریحی که دارد ممکن است در بعضی از افراد ایجاد بیماری و حساسیت های مختلف کند.

وی ادامه داد: در استخرها برای ضد عفونی کردن آب از ماده ای به نام کلر استفاده می کنند که استفاده از کلر بیش از حد معین باعث ایجاد آلرژی و انواع حساسیت ها در قسمت های چشم و پوست بدن می شود.

آذرنیا افزود: در کسانی که سابقه آلرژیک و حساسیت دارند بیشتر در معرض ابتلا به انواع حساسیت ها در قسمت ملتحمه چشم و پوست و ایجاد لکه های پوستی و حساسیت های پوستی می شوند.

وی تشریح کرد: یکی دیگر از عواملی که در استخرها شایع است عفونت قارچی که بعضی از افراد دارای عفونت های قارچی شدید هستند و وارد استخر شده و عفونت قارچی را به وسیله آب به دیگران سرایت می دهند که این عفونت قارچی باعث ایجاد لک به خصوص در قسمت های کشاله ران ،‌زیر بغل، دست و بین انگشتان پا می شود.

وی بیان کرد: امروزه به دلیل افزایش هزینه های استخرها آب استخرها را دیر عوض می کنند و مقدار مواد ضدعفونی کننده ی آن را افزایش می دهند که این امر باعث ایجاد افزایش حساسیت ها و بیماری های آلرژیک شده است.

آذرنیا تصریح کرد: قبل و بعد از آن که از استخر استفاده مي كنند بدن خودشان را با مواد شوینده و ضد قارچی و یا شامپوهای کتوکنازول بشویند و از استخرهای تمیز و استخرهایی که آب را زود به زود تعویض می کنند استفاده کنند.

آذرنیا تاکید کرد: می توان در استخرها از متخصص های پوست و مو کمک گرفت تا افراد را معاینه کرده و کسانی را که دارای بیماری های قارچی هستند از ورودشان به استخر جلوگیری کرده تا بیماری را به افراد دیگر سرایت ندهند./ح
برچسب ها: کلر ، استخر ، پوست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.