سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

5 سوال اصلی مردم در المپیک!

برخی از اقدامات ورزشکاران در جریان برگزاری رقابت های المپیک تبدیل به سوال برای علاقمندان به ورزش می شود که آنها مایلند تا برای این سوالات توجیهی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، اولین سوالی که در ذهن علاقمندان را درگیر کرده این است که چرا ورزشکاران شیرجه پس از حضور در مسابقات اقدام به گرفتن دوش آب گرم می کنند؟

با توجه اینکه محیط مسابقات برای شیرجه روها محیطی سرد محسوب می شود به همین دلیل آنها پس از انجام مسابقه خود دوش آب گرم می گیرند تا مانع از گرفتگی عضلات و مصدومیت خود شود.

دومین سوالی که ذهن ورزش دوستان را به خود مشغول کرد استفاده برخی از ورزشکاران از برچسب های بروی بدن خود است اما علت اين کارها چيست؟

دلیل استفاده از این برچسب ها این است که در صورت مصدومیت عضلات ورزشکاران ریکاوری می شود که این برچسب ها کمک بزرگی می کند و سرعت آن را افزایش می دهد و به ورزشکاران کمک می کند تا پس از آسیب دیدگی درد کمتری را حساب کنند.

سومین سوال این است که چرا دو و میدانی کاران برعکس عقربه ساعت مسابقه می دهند؟

در یونان باستان دو و میدانی کاران تنها یک خط مستقیم را طی می کردند و بار دیگر پس از دور زدن این مسیر مستقیم را باز می گشتند اما یک قرن است که ورزشکاران در رشته دو و میدانی خلاف جهت عقربه ساعت مسیری را طی می کنند و البته این کار آنها علت خاصی ندارد و تاکنون دلیل آن نیز به طور کامل مشخص نشده است و طی کردن مسیری در جهت خلاف عقربه ساعت از مسابقه سوارکاری الگو گرفته شده است.

چهارمین سوال این است که چرا ورزشکاران مدال های خود را گاز می زنند؟

برخی از ورزشکاران پس از کسب مدال اقدام به گاز گرفتن مدال ها می کنند تا اثر دندان های آنها برروی مدال ها بماند تا در صورت گم شدن صاحب آن مشخص شود و با توجه به اینکه دندان سخت تر از طلا، نقره و برنز است ورزشکاران به راحتی اثر خود را برروی مدال ها ثبت می کنند.

همچنین یکی از ورزشکاران ایتالیایی پس از قرار گرفتن در جایگاه دوم مدال نقره خود را گاز زد تا به قول خودش پس از دزدیده شدن به راحتی پیدا شود!

و در نهایت آخرین سوال این است که چرا کارت اخطار در رشته بدمینتون مشکی است؟

در رشته بدمینتون برای نشان دادن حذف ورزشکار از مسابقات، کارت مشکی استفاده می شود و این در حالی است که در رشته هایی همچون والیبال، فوتبال، داور برای اعلام اخطار به ورزشکار از کارت زرد یا قرمز استفاده می کنند اما در بدمینتون رنگ این کارت ها مشکی است./مح

برچسب ها: سوال ، المپیک ، مدال ، طلا ، کارت مشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.