سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تولید یک میلیون و 300هزار اصله نهال شناسنامه‌دار در اردبیل

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ما در یک سال گذشته با تولید بیش از یک میلیون و 300 هزار اصله نهال شناسنامه‌دار توانسته‌ایم نیاز داخل استان و برخی از استان‌های همجوار را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ خلیل نیکشاد دیروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی در شهرستان مشگین‌شهر افزود: ما با خرید و کشت نهال به شکل گسترده در سطح استان به نوسازی باغات و توسعه اراضی مستعد در این زمینه پرداختیم به طوری که با تکیه بر تولید داخل استان قادر هستیم بهترین ارقام محصولات باغی را تولید و روانه بازار مصرف کنیم.

وی گفت: استان اردبیل توانایی صدور نهال به سایر استان‌ها را دارد که اجرای این طرح سبب افزایش تعداد درختان در واحد ثبت شده و کوتاه بودن نهال‌ها نیز برداشت آن راحت‌تر و با بهره‌وری بیشتر شده است.

نیکشاد اصلاح باغات و جایگزین کردن نهال‌های درجه دو و سه را از اولویت‌ها توصیف کرد و افزود: امسال با فعالیت 9 نهالستان مجوزدار حجم تولیدات افزایش یافته و به تبع بهره‌وری‌ها نیز ارتقا یافته است.

وی با بیان این‌که محصولات باغی استان در بیش از 35 هزار هکتار عمل‌آوری و برداشت می‌شود، گفت: گونه انجیر و انار در شمال استان و درختان دانه‌دار و هسته‌دار در مناطق جنوب از مهم‌ترین اولویت توسعه باغات در استان اردبیل است.

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه مشگین‌شهر، اردبیل و دشت مغان از اراضی پرمحصول و دارای تنوع تولیدی است، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی که در این استان وجود دارد به نظر می‌رسد تولیدات در کنار تنوع از کیفیت مطلوب نیز برخوردار است.

وی ضرورت توجه به آبیاری مدرن را خاطر نشان کرد و گفت: در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های خوبی در استان شروع شده که امیدواریم با به ثمر نشستن آنها تولیدات با کیفیت و متنوع و بهره‌وری مناسب را در این بخش شاهد باشیم./س

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، نهال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.