سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

مهمترین عامل ایجاد آكنه چیست؟

تغییرات هورمونی در دوران بلوغ مهمترین عامل ایجاد كننده آكنه (جوش ) است و این تغییر همراه با انسداد دهانه مو زمینه را برای رشد میكروب و التهاب غدد چربی صورت و پیدایش جوش فراهم می كند .

به گزارش خبرگار باشگاه خبرنگاران اراک ،‌در زمان بلوغ ،‌هورمون های جنسی افزایش می یابد و این امر موجب افزایش ترشح چربی پوست می شوند.
شدت بروز آكنه (جوش) در افراد مختلف متفاوت است و اكثرا پس از سن 25 سالگی بهبود می یابد. ‌جوشهای غرور به صورت دانه های قرمز ، جوشهای سرسیاه و توده های سفت زیر پوستی در ناحیه گونه ، بینی ، پیشانی ،‌پشت گردن و قسمت فوقانی پشت و سینه ظاهر می شود.
‌شستن چربی های پوست با صابونهای ملایم و غیر محرك ،‌اجتناب از مصرف دائمی كرمهای آرایشی و ماسك ها و پمادها در پیشگیری و كنترل جوش های صورت مفید است .

‌ارث ،‌میكروب ها و مصرف برخی داروها به ویژه كرمهایی كه اغلب به منظور آرایشی استفاده می شود و گاها برخی از غذاها و تنقلات نیز در بروز آكنه موثر است.
‌اجتناب از دستكاری جوشها و یا فشار و خالی كردن آنها ، تمیز نگه داشتن پوست و استفاده از صابونهای ملایم و یا شوینده های غیر صابونی ، اجتناب از استفاده از كرمها و پمادهای مختلف بدون تجویز پزشك و استفاده از ضد آفتابهای فاقد چربی از جمله راهكارهای كاهش آكنه است .
برای درمان آكنه ها پوستی باید از توصیه های افراد غیر متخصص اجتناب و به پزشكان متخصص مراجعه كرد .
‌آسودگی روانی ، خواب و استراحت كافی و ورزش نیز در كاهش جوشهای دوران بلوغ موثر است ./س

برچسب ها: آکنه ، مهمترین ، عامل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.