سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام سيدمحمد باقر علم الهدي:

"شب قدر"نقطه عطف ماه ضيافت است

نقطه عطف ماه ضيافت "شب قدر" است كه در اين ماه خداوند متعال رحمت خود را ميان بندگانش توزيع مي‌كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد باقر علم الهدي كارشناس مذهبي در مورد فضيلت شبهاي قدر به خبرنگار حوزه دين و انديشه باشگاه خبرنگاران بيان كرد:ماه مبارك رمضان ماه پروردگار عالميان است اين ماه ماه رحمت، بركت و آمرزش بوده كه خداوند در اين ماه سفره رحمت خود را به روي بندگان باز مي‌كند و پروردگار عالميان همه انسان‌ها را در اين ماه اطعام و به آرامش مي‌رساند.
وي ادامه داد:در اين ميان خداوند رحمت خود را ميان بندگانش توزيع ميكند.
علم الهدي اظهار داشت:در اين شب فرشتگان رحمت الهي و جبرئيل به اذن خدا نازل مي‌شوند و به اين وسيله پروردگار،رحمت خود را بين بندگان تقسيم و توزيع مي‌كند.
اين كارشناس مذهبي افزود:در شبهاي قدر دعا زياد وارد شده است و براي همه بندگان فراخوان شده كه از چشمه لايزال الهاي تن خسته‌خود را شستشو و روح و جان خود را كنار آبشخور به آرامش ويژه‌اي بسپرند.
علم الهدي عنوان كرد:در اين شب بهره‌گيري از موقعيت خاص احياء و قدر و ارتباط ما با حضرت دوست و اتصال روح و قلب خود با او اهميت دارد.
اين كارشناس مذهبي تبيين كرد:شب قدر،شبي است كه هيچ بنده‌اي از بنده‌ها حاضر نمي‌شود مگر مشمول عنايت خدا قرار گيرد؛شب قدر،شب آمرزش و شب آشتي بنده‌ها با خداوند متعال است.
وي گفت:در اين شب فرشتگان دست گنهكاران را به دست خداوند مي‌سپارند و پروردگار از بندگان خود دست‌گيري مي‌كند.
علم الهدي تصريح كرد:احياي داشتن اين شب فرصت ويژه‌اي براي بندگان است چرا كه شب قدر، شب سرنوشت ساز براي يك سال بندگان  است .
اين كارشناس مذهبي عنوان كرد:شب قدر،شب مقدرات بندگان و شب قدرداني از خداوند ا ست.
وي در مورد اينكه شب قدر،شب مباركي است، افزود: در اين شب سفره رحمت الهي به روي بندگان باز بوده و به نداي درخواست كنندگان پاسخ داده مي‌شود.
علم الهدي افزود:اين اتفاق دردناكي است،بندگان فرق شكافته حضرت  علي (ع) را بعنوان شفيع قرار مي‌دهند و از خداوند در خواست عفو و گذشت دارند، فرق شكافته حضرت اميرالمومنين علي (ع) نزد خداوند جايگاه ويژه‌اي دارد./ه
برچسب ها: نقطه ، عطف ، ضیافت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.