سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه فريبکاري هاي رسانه هاي عربي عليه سوريه

کانال هاي عربي همچنان به دروغ پردازي ها و فريبکاري هاي رسانه اي خود عليه سوريه و حوادث اين کشور ادامه مي دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الدنيا ؛ کانال هاي عربي به شرح و توضيح درباره آنچه «منشور رفتار» ناميده مي شود پرداختند. اين منشور افراد ارتش آزاد  را وادار مي کند هنگام قتل، شکنجه يا آدم ربايي به قوانيني که در اين منشور آمده است و مبتني بر رعايت حقوق بشر است پايبند باشند.

اين مسئله در ظاهر خوب است اما العربيه اعلام کرد علت طرح اين منشور تصاويري است که اخيرا منتشر شد و در آن گروهي از افراد مسلح هنگام ربودن اعضاي خانواده بري در ريف حلب و تيرباران آنها ديده مي شوند.

در ادامه گزارش آمده است: شبکه العربيه در ابتدا به پخش قسمت اندکي از تصاوير قبل از تيراندازي وحشيانه به غيرنظاميان بي دفاع اکتفا کرد حال آن که اگر اين تصاوير از اقدام نيروهاي ارتش سوريه به قتل اين افراد حکايت مي کرد مسئله به کلي فرق مي کرد.

اکنون اين سوال مطرح است که چه معياري براي جنايت ناميدن يک اقدام وجود دارد تا نياز به انتشار منشور رفتار داشته باشد؟ اين معيار صرفا يک چيز است، معيار رسانه، به اين معنا که اگر ارتکاب يک جنايت در رسانه ها اعلام شود صدور چنين منشوري ضروري مي نمايد بر اين اساس اگر جنايت عليه خانواده بري به رسانه ها کشيده نمي شد هيچ توجهي به آن نمي شد.

اين در حالي است که شبکه الجزيره در گزارش اوليه خود خانواده بري را اراذل و اوباشي ناميده بود که نيروهاي ارتش آزاد با آنها به شدت درگير شدند و درگيري در نهايت با کشته شدن فرمانده آنها به پايان رسيد. اما خدا نخواست که اين مسئله پنهان بماند و آن را فاش کرد.

در ادامه گزارش همراه با پخش صحنه تيرباران يک شهروند آمده است: آنچه العربيه از آن با عنوان منشور رفتار نام مي برد بر ضرورت خودداري از شکنجه تاکيد مي کند اما هنگام تيرباران اين شهروند به اتهام حمايت از دولت، رفتار انساني کجا بود. وقتي يک شهروند ديگر به سبب حمايت از دولت و نظام از پنجره آپارتمانش به پايين پرتاب شد حقوق بشر کجا  بود؟

در بخش ديگري از گزارش با اشاره به انتشار اخبار مربوط به جدا شدن شخصيت هاي مختلف نظام سوريه در رسانه هاي مختلف آمده است: اين شبکه ها از جدا شدن دسته جمعي نيروهاي ارتش سوريه از ارتش خبر مي دهند و علاوه بر اين از موفقيت ارتش آزاد به قتل فرماندهان ارتش سوريه در حلب سخن مي گويند. چنين اخباري به صورت بيست و چهار ساعته از اين شبکه ها شنيده مي شود. اما وقتي در اين اخبار دقت مي کنيم مي بينيم نه افرادي که از کشته شدن آنها خبر داده شده است کشته شده اند و نه کساني که از جدا شدن آنها خبرداده شده است از نظام جدا شده اند.

شبکه العربيه در حالي از کشته شدن عصام زهرالدين در حلب خبر مي دهد که بررسي ها نشان مي دهد وي اصلا در حلب نبوده است بلکه در منطقه التل در ريف دمشق حضور داشته است.

برچسب ها: فریبکاری ، سوریه ، رسانه ، عربی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.