سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات هزاران يمني در صنعا

هزاران يمني در تظاهراتي گسترده با شعار «لبيک يا علي (ع)» در شهر صنعا شرکت کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني العالم ؛ شرکت کنندگان در اين تظاهرات خواستار سرنگوني دولت کنوني يمن شدند و بر ادامه تحرکات خود تا تحقق يافتن اهداف انقلاب يمن تاکيد کردند.

عبدالرحمن العابد گزارشگر العالم از صنعا گزارش داد: هزاران انقلابي يمني در جمعه «لبيک يا علي» در مرکز صنعا پايتخت يمن تجمع کردند. انقلابيون يمني با تظاهرات به سمت ميدان التغيير صنعا بر سرنگوني رژيم حاکم و دولت کنوني به علت عملکرد ضعيف آن تاکيد کردند.

عبدالرحمن الکبسي فعال حقوقي يمني و از شرکت کنندگان در اين تظاهرات، حمله افراد مسلح در روز روشن به ساختمان وزارت کشور و اشغال آن و همچنين حمله اخير به وزارت دفاع يمن را نشانه شکست دولت يمن دانست.

ابراهيم العبيدي از فعالان انقلابي يمني نيز گفت: ما به خيابان آمده ايم که بر سرنگوني اين دولت تاکيد کنيم.

علي العاصمي فعال حقوقي يمني نيز گفت: هر يمني آزاده اي بايد براي بيان عقيده خود به خيابان بيايد و با بحران هايي که کشور را دچار کرده است و با حکومت وابسته به غرب مخالفت کند.

شرکت کنندگان در اين تظاهرات همچنين مداخله خارجي در يمن و تلاش براي تحميل قيموميت منطقه اي و بين المللي بر اين کشور را محکوم کردند.

احمد المطهر از جوانان انقلابي يمن گفت: حمله به وزارت کشور و اشغال آن نشان دهنده وجود توطئه اي است که مزدوران آمريکا و اسرائيل و عربستان آن را مديريت مي کنند.

محمد العمدي از فعالان يمني نيز گفت: اين تظاهرات براي مخالفت با مداخله هاي خارجي از جمله مداخله آمريکا و غرب در يمن برگزار شد.

در حاشيه اين تظاهرات، تهيه طوماري با هدف جمع آوري يک ميليون امضا در مخالفت با مداخله آمريکا و عربستان در امور داخلي يمن آغاز شد. همچنين نمايشگاهي از جنايات آمريکا در مناطق مختلف جهان و توطئه هايي که اين کشور عليه کشور مقاوم سوريه تدارک ديده است برپا شد.

محمد مسعد الرداي از سازمان وحدت خواه ناصري يمن گفت: آنچه اکنون در سوريه روي مي دهد توطئه اي با هدف ضربه زدن به اين کشور است که از مقاومت حمايت کند.

برچسب ها: یمن ، تظاهرات ، صنعا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.