سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

انعقاد تفاهم نامه برپایی صندوق حمایت از بخش كشاورزی دردماوند

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان دماوند از انعقاد تفاهم نامه برپایی و تأسیس صندوق حمایت از بخش كشاورزی این شهرستان به عنوان نخستین شهرستان استان تهران خبر داد.

'حمیدرضا خلیلی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: این صندوق در راستای حمایت از بهره‏برداران این خطه ایجاد شده است.

وی افزود: صندوق حمایت از كشاورزان پیش از این به صورت استانی فعالیت می‏كرد ولی پس از مصوبات دولت دهم، تشكیل صندوق حمایت از بخش كشاورزی در شهرستان ها نیز مورد تاكید قرار گرفت و شهرستان دماوند به عنوان منطقه‏ای پیشرو در امور كشاورزی استان تهران برای نخستین بار بخش شهرستانی این صندوق را نیز راه‏اندازی كرد.

خلیلی با برشمردن مزایای تشكیل صندوق حمایت از بخش كشاورزان و استقبال كشاورزان با ارایه تقاضانامه برای تاسیس صندوق حمایت، اضافه كرد: پیش از این، بهره‏برداران سطوح مختلف كشاورزی شهرستان دماوند به دلیل مسائل جانبی متعدد نظیر فاصله طولانی تا پایتخت، مشغله كاری ذاتی در امور تولیدی و ... فرصتی برای مراجعه به این صندوق را پیدا نمی‏كردند.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان دماوند افزود: اما از این پس، وجود صندوق حمایت از كشاورزان در شهرستان دماوند دسترسی به چنین امكانی را برای بهره‏برداران زحمتكش این خطه فراهم می‏كند.

خلیلی یكی از مزایای تاسیس صندوق حمایت از بخش كشاورزان را سرمایه گذاری 51 درصدی توسط تعاونی ها و تشكل ها و تامین 49 درصد مابقی توسط دولت دانست و گفت: تعاونی ها با قرار دادن سرمایه های خود در این صندوق می توانند از مزایای كارمزد حداقلی آن بهره مند شوند و از سوی دیگر 8/1 برابر سرمایه گذاری تعاونی خود از صندوق وام بگیرند كه هر چه این سرمایه بیشتر باشد به تبع وام بیشتری دریافت می كنند.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان دماوند، یكی دیگر از مزایا را وثیقه دریافت وام از صندوق حمایت از بخش كشاورزی عنوان و خاطر نشان كرد: مشكل سخت گیری های احتمالی در پرداخت تسهیلات از سوی بانك ها نیز در این صندوق برای بهره برداران كاهش می یابد زیرا نیازی به ارایه وثیقه ملكی و سنگین ندارد.

وی تامین نهاده ها را در زمان تولید كه قیمت نهاده ها ارزان تر است را با دریافت تسهیلات از صندوق یكی دیگر از مزایای این صندوق دانست و گفت: بهره برداران می توانند از اعتبارات بلاعوض این صندوق در زمینه های مختلف اعم از اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار استفاده كنند، بطوریكه در سنوات گذشته برای استفاده از اعتبارات برای گذراندن روال اداری پرونده ها به استان ارسال می شد و سهم بلاعوض اجرای طرح مورد نظر از صندوق تایید و پرداخت می شد كه با تاسیس صندوق تمامی این مراحل در شهرستان مورد ارزیابی و پیگیری قرار می گیرد و بهره برداران را از مراجعه به استان معاف می كند.

خلیلی تداوم عمر این صندوق و استمرار در خدمات‏رسانی این تشكل كشاورزی پراهمیت را مستلزم حمایت خود قشر كشاورز از آن خواند و تصریح كرد: همانگونه كه توفیقات بزرگ امروز شهرستان دماوند در شاخص‏های مختلف كشاورزی در استان تهران و كشور بدون همكاری بهره‏برداران محقق نمی‏شد، صندوق متعلق به این قشر زحمتكش نیز نیازمند حمایت آنهاست.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان دماوند اضافه كرد: امروز شهرستان به حول قوه الهی و تلاش كشاورزانش در اوج قله موفقیت به سر می‏برد و در اندیشه فتح دیگر قلل ملی و جهانی این عرصه است.

وی دماوند را شهرستانی مستعد در زمینه توسعه بخش‏های مختلف سطوح كشاورزی خواند كه با همت مردم و مسئولان خصوصا حمایت های همه جانبه فرمانداری شهرستان دماوند بالفعل تبدیل می‏شود./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.