سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پزشكيان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد

لزوم جايگزيني سياست "تنظيم جمعيت" با "كنترل جمعيت"

عضو كميسيون بهداشت مجلس بر لزوم جايگزيني سياست "تنظيم جمعيت" با "كنترل جمعيت" تاكيد كرد.

مسعود پزشكيان نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح مباحثي پيرامون اصلاح قانون كنترل جمعيت گفت: كنترل جمعيت به معناي ايجاد تعادل در رشد و توليد جمعيت كشور بوده و سياستي كه در عرض چند سال گذشته با عنوان "كنترل رشدجمعيت" اعمال مي‌شد، غير كارشناسي بوده است.

وي در ادامه تصريح كرد: طبق آمار منتشره نرخ رشد جمعيتي كشور كاهش يافته و اين مسئله در آينده مشكل‌ساز خواهد شد لذا بايد با اصلاح قانون كنترل جمعيت چاره‌اي براي اين مشكل انديشيده شود.

وزير اسبق بهداشت همچنين اظهار داشت: بايد به جاي كنترل جمعيت، تنظيم جمعيت را در دستور كار قرار دهيم تا طي چند سال آينده مشكلي براي رفع نيازهاي جامعه در زمينه‌هاي مختلف نداشته باشيم.

عضو كميسيون بهداشت مجلس در پايان خاطر نشان كرد: بايد موضوع بررسي كنترل و تنظيم جمعيت با حضور صاحب‌نظران و مسئولان مربوطه هر چه سريعتر به نتيجه نهايي برسد.

گفتني است لايحه اصلاح قانون كنترل جمعيت در كميسيون بهداشت و درمان مجلس در حال پيگيري بوده و نمايندگان قصد دارند بر مبناي منويات مقام معظم رهبري درخصوص لزوم در پيش گرفتن سياست افزايش جمعيت و بازنگري در قوانين تنظيم خانواده، قانوني كامل و جامعي به تصويب برسانند.

همچنين در قانون قبلي كنترل جمعيت محدوديت‌هايي براي خانواده‌ها درباره فرزند سوم به بعد در نظر گرفته شده بود.

انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.