سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

راه آهن اردبیل - میانه ، مهرماندگار دولت دهم در استان اردبیل

در پستی و بلندی گذرگاههای سخت كوهستانی، در گرما و سرما و زیر بارش برف و باران‌ جمعی از فرزندان ایران زمین تلاش می كنند تا خطوط موازی راه آهن را از شهر میانه به اردبیل برسانند تا وعده دولتمردان در مورد شنیده شدن سوت قطار در مرداد ماه سال 92 در این استان مرزی محقق شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل طرح بزرگ و ملی احداث راه آهن میانه - اردبیل كه یكی از مطالبات جدی مردم استان اردبیل از دولت های گذشته بود، سال 85 در زمان دولت نهم عملیات اجرایی آن كلید خورد.

رییس جمهوری اسلامی ایران در جریان چهارمین سفر استانی خود به استان اردبیل به شهروندان وعده داد كه آنها سوت قطار را قبل از پایان دولت دهم خواهند شنید.

طرح راه آهن میانه به اردبیل به لحاظ مسیر عبور یكی از سخت ترین طرح های اجرایی در منطقه است،برای ایجاد این خطوط فولادین باید دل كوه های بلند شكافته و بر روی دره ها و رودخانه های بزرگ پل های عظیم احداث شود .

ایرج بیگدلو معاون عمرانی استاندار اردبیل اتصال راه آهن سراسری كشور را به این استان كاری سنگین می داند و معتقد است شرایط اقلیمی اردبیل كه اجازه كار عمرانی در اغلب ماه های سال را به پیمانكاران نمی دهد سبب شده كه عملیات اجرایی در برخی از ماه ها متوقف شود.

وی با اشاره به توپوگرافی منطقه و شرایط كوهستانی مسیر گذر خط آهن میانه - اردبیل افزود:در برخی مسیرها شرایط آب و هوایی تاثیر منفی در بتن ریزی ابنیه ها دارد اما با این حال تلاش می شود تا طرح هر چه سریعتر به پیش رود.

احمد صادقی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح راه آهن اردبیل – میانه یكی از بزرگترین طرح ‌های ریلی كشور است كه از نظر سختی اجرا به لحاظ وجود منطقه‌ای كوهستانی منحصر به فرد است./س

برچسب ها: اردبیل ، راه ، آهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.