سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

اردبیل از استان‌های ممتاز در تولید شیر خام است

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در تولید شیر خام یکی از استان‌های ممتاز کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ارژنگ عزیزی  در نشست با مدیران اقتصادی اردبیل افزود: اگر قرار است مقابله به مثلی با سیاست اتخاذی سایر استان‌ها در جلوگیری از صادرات شیر خام داشته باشیم به یقین اجازه نمی دهیم شیر استان اردبیل به سایر استان‌ها سرازیر شود.

وی ضرورت فعال کردن مجموعه‌های غیر‌فعال در بخش دامداری‌های سنتی و صنعتی را یادآور شد و گفت:‌ دلیلی وجود ندارد کهاین واحدها به حالت راکد و بلااستفاده به حال خود رها شود بلکه ضرورت دارد با تاکید استاندار اردبیل از این ظرفیت‌ها در توسعه و رشد واقعی بخش کشاورزی و صنعتی بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

عزیزی افزود: مصرف استان اردبیل در بخش گندم به صورت سالانه 200 تا 250 هزار تن است و می‌توانیم با یک تدبیر مناسب در تامین نیاز سبوس دامداران و مرغداران از طریق این میزان تولید آرد اقدام کنیم اما شایسته است ظرفیت‌های فعال و نیمه فعال در این بخش شناسایی شود تا بتوانیم یک توسعه هدفمند و متناسب با ظرفیت را شاهد باشیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در ادامه مقابله با تحریم اقتصادی دشمنان را همانند دفاع مقدس ارزشمند توصیف کرد و گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس در قالب لشکر و گردان‌های مختلف مبارزه می‌کردند و امروز نیز مردم اردبیل و آذربایجان باید در قالب لشکر عاشورا و در سنگر اقتصادی آماده جهاد باشند و فرمان ولی امر مسلمین را لبیک بگویند./س  

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، شیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.