سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

در چند ماه اخير بيش از 1000 گاوداري در كشور غيرفعال شده‌اند

مدير يك واحد گاوداري در دزفول گفت: گراني خوراك دام از عمده‌ترين مشكلات ما محسوب مي‌شود؛ از سوي ديگر نرخ شير -به عبارتي محصول توليدي ما- پايين است و نرخ فعلي آن پاسخگوي هزينه‌هاي توليد در گاوداري‌ها نيست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛محمد محمدي‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهاركرد: هواي گرم در توليدمان اثرگذار است به طوري كه در فصول گرم، 30 تا 40 درصد توليد شير با افت مواجه مي‌شود.

وي افزود: همچنين وقتي هوا گرم باشد با مشكل عدم باروري دام مواجه مي‌شويم كه اميدواريم مسوولان متولي در تعيين نرخ شير، مشكلات گاوداري‌ها را مدنظر قرار دهند.

اين مدير گاوداري در دزفول تصريح‌كرد: از ‌آن‌جايي كه محصول توليدي ما ماده‌اي فاسد شدني است، به محض توليد بايد به هر قيمتي كه از ما خريداري مي‌كنند، آن را به فروش برسانيم. اين محصول هم‌چون مرغ قابل نگهداري و انجماد نيست.

 وي عنوان‌كرد: گاوداري‌ها در روند توليد شير با مشكلات زيادي رو به رو هستند و به دليل همين مشكلات، طي چند ماه اخير بيش از 1000 واحد گاوداري شيرده در سطح كشور جمع‌آوري و غيرفعال شده‌اند.

 محمدي‌زاده بيان‌كرد: از كارشناسان مربوطه مي‌خواهيم كه نرخ عادلانه‌اي براي شير تعيين كنند. هم اكنون ما هزينه‌هاي زيادي براي توليد شير متقبل مي‌شويم. به عنوان مثال تمام اقلام مورد نياز از جمله خوراك دام و داروهاي دامي با نرخ گراني به دست ما مي‌رسند.

وي ادامه‌داد: توليد هر كيلوگرم شير براي ما يك هزار تومان تمام مي‌شود اما درنهايت كارخانجات هر كيلوگرم شير را با قيمت حدود 800 تومان خريداري مي‌كنند. كارخانجات بد حساب نيز هستند و اگرچه ما در توليد شير همه هزينه‌هاي خود را به صورت نقدي پرداخت مي‌كنيم اما آن‌ها هر زمان كه دلشان بخواهد پول شير را به ما مي‌دهند./س

برچسب ها: گاوداری ، غیرفعال ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.