سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم؛

عرفانهای نوظهور در تقابل با قرآن

قرارگیری 39 پوستر مفهومی در بخش به گونه ای بوده که پایین این پوسترها جملاتی از رهبران یا آموزه این عرفانها بوده و در بالای پوسترها مفهوم آیات قرآن که نقص حرف مفهوم پوسترها با عرفانها را می رساند.

  مهدی روحانی مدیر بخش شبه عرفان های نوظهور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این بخش 10 محور مشترک که از بین این شبه عرفانهای نوظهور استخراج کردیم که این محورها در قالب موضوعاتی از قبیل نادیده گرفتن خدا و با انکار وجود خدا، شریعت ستیزی و فقرگریزی، خودستیزی و منطق گریزی، مخاطره اعصاب و توهم معنویت، کثرت گرایی عرفانی و دامن زدن به فرقه گرایی،‌نمایش امور خارق العاده به عنوان کرامت،‌ساخته دست استکبار یا در خدمت استکبار، قطب محوری، ظاهری جذاب و قریبنده است.

وی در ادامه بیان کرد: عرفان های نوظهور در تقابل با قرآن است و تفکرات شیطان پرستی دارند.

روحانی خاطر نشان کرد: از مهمترین این عرفان های نوظهور بحث نافرمانی شیطان از خداوند در خصوص سجده بر انسان است که طرفداران این عرفان بر این باورند که عمل شیطان مطابق با دین بوده و دلیل سجده نکردن شیطان این است که سجده مختص خداوند است و شیطان فقط برای خداوند سجده می کند.

گفتنی است:‌بازدیدکنندگان از این بخش افراد خاص می باشند که پیش زمینه ای از عرفان های نوظهور دارند که برای نمونه می توان به دانشجویان و متفکران دینی اشاره کرد./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.