سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوگل بیش از پیش بر نتایج جستجو ها نظارت می کند

شواهد حاکی از آن است که گوگل در فکر ایجاد تغییر در الگوریتم جستجوی خود و حذف وب سایت های ناقض کپی رایت از نتایج جستجو است

 .
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران در صورتی که کاربر گوگل باشید ، شاهد این موضوع هستید که با یک جستجوی کوچک پیرامون نام یک آهنگ ، فیلم ، کتاب و یا نرم افزار صدها وب سایت معرفی می شوند که امکان دانلود آن فایل را بدون پرداخت یک ریال در اختیار شما می گذارند .
این امر ضربه ی محکمی به صنعت های مختلف می زند ، باعث برشکستگی بسیاری از تهیه کنندگان فیلم و آهنگ می شود و نوییسندگان را از نوشتن کتاب منصرف می کند ، این موضوع گوگل را بر آن داشته که الگوریتم جستجوی خود را تغییر دهد ، گوگل می گوید به فکر آن است که وب سایت هایی که به پخش غیر قانونی کتاب ، فیلم و یا هر چیزی دیگری که به تولید کنندگان آن از فروش آن سود می برند زیان وارد می کند می پردازند از دسترس خارج  و دیگر در نتایج جستجو نشان داده نشوند .
گوگل می گوید الگوریتم جدید جستجوی خود را در چند هفته ی آینده راه اندازی می کند و همچنین ادعا می کند که با اینکار خود در بهبود وضعیت کپی رایت سهم بزرگی را ایفا خواهد کرد .
گوگل یکی از محبوب ترین موتور های جستجو است که توانسته است حدود نود درصد از کاربران اینترنت را برای جستجو به سوی خود بکشد ، گوگل علاوه بر جستجو سرویس های دیگری از قبیل سیستم ترجمه ، جستجوی اخرین اخبار ، نقشه و ... را نیز ارائه می دهد .
الگوریتم جستجوی گوگل الگوریتم پیچیده ایست که در بسیاری موارد به پوشاندن برخی وب سایت ها محکوم می شود ، اما همواره گوگل با رد اتهمات وارد بر خود بر دقت الگوریتم جستجوی خود تاکید می کند .
برچسب ها: گوگل ، کتاب ، تولید ، موتور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.