سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشتمین جشنواره فیلم كوتاه دینی «رویش»

شجاعی و ساخت سه مستند دینی

نادعلی شجاعی سه مستند را برای حضور در هشتمین جشنواره فیلم كوتاه دینی «رویش» كارگردانی كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از  پایگاه خبری حوزه هنری نادعلی شجاعی با اعلام این خبر گفت: سه مستند در حال ساخت دارم كه پس از آماده‌سازی به هشتمین جشنواره فیلم كوتاه دینی «رویش» ارائه خواهم داد.

شجاعی گفت: مستند «مسجد و حسینیه مشیر» را كارگردانی كرده‌ام. پژوهش این مستند بر عهده آقای پارسایی بوده است. مسجد مشیر یكی از بناهای بی‌نظیر استان فارس است.این بنا مخصوص تعزیه ساخته شده است. اما بعد از انقلاب و اسكان جنگ‌زدگان در آن تقریبا تخریب می‌شود.

وی افزود: مستند «یا حضرت عباس» به نویسندگی و كارگردانی خودم در مراحل پایانی تدوین قرار دارد. این مستند به تأثیر حضرت عباس (ع) بر فرهنگ عمومی فارس و بر جوانان این استان كه با تأثیرپذیری از این بزرگوار در جبهه‌های جنگ حاضر شدند می‌پردازد.

این كارگردان ادامه داد: مستند «آواز باد و باران» درباره مرحوم مصلایی است كه یك بنا را وقف پرورشگاه می‌كند. عده‌ای از بچه‌های یتیم این پرورشگاه بزرگ می‌شوند، تحصیلات خود را ادامه می‌دهند و از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار می‌شوند.

شجاعی گفت: هر سه مستند به تهیه‌كنندگی حوزه هنری استان فارس است. هر سه 20 دقیقه‌ای هستند و هر سه را به جشنواره فیلم كوتاه دینی «رویش» ارسال خواهم كرد.

نادعلی شجاعی كارگردانی فیلم‌های «اگر بهمن‌بیگی نبود»، ««هیولای درون»، «لحظه‌ای چون دریا»، «نسیم وصل» را در كارنامه دارد./م
برچسب ها: دینی ، فیلم ، کوتاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.