سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«زمستان و چله ها» به روایت علی الله سلیمی

كتاب «زمستان و چله‌ها» روایت مستند داستانی واقعه 19 دی سال 56 به قلم علی الله سلیمی و به همت دفتر ادبیات كودك و نوجوان حوزه هنری منتشر می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از  پایگاه خبری حوزه هنری علی‌الله سلیمی  با اعلام این خبر افزود: این كتاب كه به زبانی ساده یكی از روزهای سرنوشت ساز انقلاب اسلامی را روایت می كند ، می تواند بخشی از خلا موجود در آشنایی نوجوانان با تاریخ معاصر ایران را برطرف كند.

این نویسنده درباره درون مایه كتاب تازه اش افزود:  «زمستان و چله‌ها» نگاهی دارد به واقعه 19 دی، روزی كه مردم قم در اعتراض به مقاله توهین آمیزی كه روزنامه اطلاعات منتشر كرده بود، قیام كردند و همین مسئله زمینه ساز كشتار عده بسیاری از آنان شد.

سلیمی گفت: این كتاب كه برای نگارش آن منابع تاریخی و خاطرات بسیاری را مطالعه كرده ام، قصه دانش آموزی است كه در قالب یك تحقیق درسی با مقاله برخورد كرده و درگیر آن می شود.

او با بیان این كه نگارش كتاب به پایان رسیده است، تصریح كرد: فروردین امسال «زمستان و چله ها» را  به دفتر كودك و نوجوان حوزه هنری تحویل دادم و امیدوارم تا پایان امسال منتشر شود.

سلیمی درباره نامگذاری این كتاب نیز گفت: در آن روزگار اربعین ها از جایگاه ویژه ای برخوردار بود،  مردم در اربعین شهدای دیگر استان ها قیام می كردند و همین مسئله در نامگذاری كتاب هم مورد تاكید قرار گرفته است.

این نویسنده با بیان این كه كتاب زمستان و چله ها یكی از آثار پروژه ادبی «روزهای انقلاب»  است كه دفتر ادبیات كودك و نوجوان حوزه به آن اهتمام كرده است، تصریح كرد: تولید وانتشار كتاب به ویژه در حوزه كودك و نوجوان با ضعف های بسیاری رو به روست، نیازهایی دارد كه بی شك این پروژه قادر است به بخشی از نیازهای موجود پاسخ دهد./م
برچسب ها: روایت ، مستند ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.