سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

برگزیده شدن اثرعکاس زنجانی در جشنواره سفره‎های هفت‌سین

اثرعکاس زنجانی در جشنواره سفره‎های هفت‌سین در بخش آزاد این جشنواره برگزیده شد.

این عکاس منتخب در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان گفت: اثر سه هنرمند عکاس به طور مشترک به عنوان آثار برتر در بخش آزاد جشنواره سفره‌های هفت‌سین انتخاب شد.

بازرگانی آثار داوری شده را 1101 اثر و تعداد عکاسان حاضر در جشنواره را 218 نفر عنوان کرد و افزود: محمدمهدی رحیمیان، فرزاد هاشمی و رسول اولیازاده، رئیس خانه عکاسان ایران از داوران این جشنواره بودند.

وی تأکید کرد: در این جشنواره آثار از سطح کیفی بالایی برخوردار بود و نگاه حرفه‌ای عکاسان به مقوله سنت‌های قومی ایران جالب توجه بود و داوری نیز سطح خوبی داشت.

این عکاس زنجانی راجع به سبک آثار ارائه شده در این جشنواره اظهار کرد: عکسهای ارائه شده رنگی و سیاه و سفید بودند و بیشتر آثار رویکرد مستند اجتماعی داشت.

بازرگانی نام این جشنواره را تنها یک استعاره دانست وگفت: در این مسابقه نام سفرههای هفت‌سین تنها یک استعاره از کلمه عکسهای مستند اجتماعی، خبری و مفهومی، در خصوص سفرههای هفت‌سین از هر نقطهای در کشورمان یا سایر نقاط جهان است.

وی، محوریت این جشنواره را تکیه بر آیینها، آداب و رسوم غذایی و تدارک و گستردن سفرههای ایرانی ذکر کرد و ادامه داد: جشنواره فرهنگی هنری سفرههای ایرانی ـ اسلامی با موضوعات سفرههای افطار، سفرههای حسینی، سفرههای یلدا و هفت‌سین توسط سایت لقمه به طور مجزا و در سطح ملی و هر ساله برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، چهارمین جشنواره عکاسی از سفره هفت‌سین با مشارکت مؤسسه فرهنگی هنری توسعه هنرهای معاصر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار شد و با مراسم اختتامیهای که در گالری شماره 3 خانه عکاسان ایران برگزار شد، به اتمام رسید./س

برچسب ها: انتخاب ، اثر ، عکاس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.