سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

رشد 103 درصدي ظرفيت نصب شده نيروگاه‌هاي برق

استاندار کرمانشاه از رشد 103 درصدي ظرفيت نصب شده نيروگاه هاي برق استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید دادوش هاشمي گفت: يكي از مواردي كه باعث تداوم توسعه پايداري استان كرمانشاه شده است، وجود انرژي مطمئن و كافي براي تامين انرژي صنايع در حال گردش‌، مكانيزاسيون و توسعه كشاورزي است‌.

وي افزود: در سال‌هاي اخير جهش قابل توجهي در زمينه توليد، انتقال و توزيع انرژي الكتريكي در استان به‌وجود آمده است، به‌طوري كه در حال حاضر به قطب مهمي از توليد انرژي الكتريكي و صادرات برق در كشور تبديل شده است‌.
استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفيت تنها نيروگاه استان كرمانشاه در شروع دولت نهم خاطرنشان كرد: در شروع دولت نهم ظرفيت نصب شده توليد در استان كرمانشاه 640 مگاوات و آن مربوط با تنها نيروگاه استان‌، نيروگاه بيستون بود و در حال حاضر اين ظرفيت به هزار و 296 مگاوات رسيده است.
وي با اشاره به رشد 103 درصد ظرفيت نصب شده نيروگاه‌ها تصريح كرد: عامل افزايش، احداث نيروگاه زاگرس بود كه يكي از مصوبات مهم سفر نخست هيئت دولت به استان كرمانشاه است.
گفت: پروژه‌هاي مهم ديگري، مانند نيروگاه سيكل تركيبي دالاهو به ظرفيت 484 مگاوات در اسلام‌آباد، نيروگاه گازي كوچك اسلام‌آباد به ظرفيت 100 مگاوات در دست احداث است كه تا سال آينده ظرفيت توليد استان به 1870 خواهد رسيد، يعني در پايان دولت دهم ظرفيت توليد استان حدود سه برابر شروع كار دولت نهم خواهد شد.
وي توسعه بخار نيروگاه بيستون به ظرفيت 630 مگاوات و نيروگاه آبي سدداريان به ظرفيت 210 مگاوات از ديگر طرح‌هاي در دست اقدام در راستاي توليد فعال دانست و اظهار اميدواري كرد كه تا 3 سال آينده با بهره‌برداري آنها ظرفيت توليد استان به 2710 مگاوات برسد.
وي اظهار كرد: انرژي صادر شده به كشور عراق از 1003 ميليون كيلووات ساعت با رشد 324 درصدي به 4249 ميليون كيلو وات ساعت رسيده و موجب شده كه استان كرمانشاه رتبه صادرات انرژي اول صادرات انرژي به خارج از كشور را به خود اختصاص دهد.
هاشمي افزود: اهميت اين تغييرات هنگامي نمايان‌تر است كه بدانيم طراحي، ساخت، نصب و راه‌اندازي اين تاسيسات به دست تواناي مهندسان، تكنسين‌ها و كارگراني ايراني و مشاركت وسيع متخصصان استان صورت گرفته است./س


برچسب ها: نیروگاه ، برق ، رشد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.