سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیاتایمز: باید منتظر دستاوردهای دیپلماتیک جدید ایران بود

یک پایگاه خبری_ تحلیلی در گزارشی می‌نویسد: دو نشست آتی در منطقه خاورمیانه ابزار بسیار مناسبی برای ایران در زمینه حل بحران سوریه، مسئله هسته‌ای و تحریم‌ها است.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه" آسیا تایمز" می‌نویسد: ماه اوت را باید ماه دیپلماتیک حیاتی در تقویم ایران نامید که می‌تواند دستاوردهای بزرگی را در زمینه مقابله با تحریم‌ها و راهبردهای منطقه‌ای برایش به ارمغان آورد.

بنابراین گزارش، ایران از یک سو باید در عربستان و در نشست سران اسلامی شرکت کند. این نشست می‌تواند سکوی پرتابی برای بهبود روابط ایران و عربستان باشد و حتی این دو کشور می‌توانند به بحران سیاسی موجود در سوریه خاتمه دهند.

"آسیا تایمز" می‌نویسد: موفقیت ایران و عربستان سعودی بطور یقین پاسخی به جبهه ترکیه و آمریکا است که بشدت خواهان تغییر حکومت در سوریه هستند و شورشیان را مجهز می‌کنند. در حقیقت هر نوع توافق بین عربستان و ایران بشدت به وجهه ترکیه که "اسب تروجان" ناتو محسوب می‌شود، می‌باشد.

و اما در مورد اجلاس سران غیرمتعهدها در وهله اول حضور "محمد مرسی" مهم است و اگر وی در این نشست شرکت کند که احتمالش نیز می‌رود آنگاه اسرائیل سیلی سنگینی را از این دو کشور دریافت می‌کند. اسرائیلی که تلاش کرد در صحرای سینا با اقدامات ایذایی روابط تهران و قاهره را تیره کند اما تحلیلگران مصری متوجه نیات اسرائیلی‌ها شده‌اند و ماجرای اخیر در سینا را به تل آویو ربط می‌دهند.

"آسیا تایمز" در خاتمه می‌نویسد: هدف ایران در این دو نشست یافتن راه حل تمام منطقه‌ای با همکاری قدرت‌های منطقه‌ای برای حل بحران سوریه است.

همچنین اجلاس "نم" همانطور که همیشه نشان داده موافق برنامه هسته‌ای ایران و مخالف آمریکا در این زمینه است. میزبانی این اجلاس ابزار دیپلماتیک مهمی برای عقب راندن فشارهای آمریکا و اسرائیل در زمینه تحریم‌ها علیه ایران است.
برچسب ها: ایران ، سوریه ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.