سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

جایگاه نامناسب خوزستان در صنایع تبدیلی کشاورزی

استاندار خوزستان گفت: یکی از مشکلات بخش کشاورزی این استان نبود صنایع تبدیلی کشاورزی است که باعث شده جایگاه استان در صنایع تبدیلی در کشور نامناسب باشد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان
؛سید جعفر حجازی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوزستان قطب اصلی تولید محصولات کشاورزی در کشور است ولی در گذشته نگاهی مناسبی به توسعه این فعالیتها با روشهای نوین و جدید نشده و اغلب نگاه به این بخش یک نگاه سنتی است.
وی افزود: عدم توسعه یافتگی در بخش صنایع تبدیلی در استان خوزستان با وجود اینکه این استان قطب اصلی کشاورزی در کشور است یکی از مواردی است که نشان از نبود نگاه علمی و مدرن به توسعه بخش کشاورزی استان است که البته برنامه ریزی های فراوانی در این خصوص صورت گرفته تا این خلا در استان برطرف شود.

حجازی با بیان اینکه در خوزستان در زمینه صنایع تبدیلی و فراوری کشاورزی نیاز به تلاش بیشتری است، تصریح کرد: خوزستان چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی در زمینه صنایع تبدیلی فراوری نسبت به سایر استانهای کشور جایگاه مناسبی ندارد و این امر موجب شد تا در سال گذشته ارزش اقتصادی تولیدات ما پائین باشد.

رئیس کارگروه کشاورزی استان خوزستان ادامه داد: خوشبختانه در این خصوص در ماه های گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه ای طبق آمار اعلام شده 40 طرح در زمینه صنایع تبدیلی تصویب شده اند و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند./س
 

برچسب ها: جایگاه ، صنایع ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.