سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الحيات؛

کمک آمريکا به اسرائيل خيانت بزرگي است

الحيات نوشت کمک هاي آمريکا به يک رژيم نازي جديد، يعني اسراييل نه تنها غيرمنطقي است بلکه خيانتي بزرگ به شمار مي‌رود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه الحيات در مقاله اي به قلم جهاد خازن نوشت: ميت رامني، نامزد رياست جمهوري آمريکا، در سفر اخير خود به اسراييل گفت به اتخاذ هرگونه تدبيري به منظور جلوگيري از دست يابي ايران به توانايي هسته اي نظامي، پايبند است؛ چرا که ايران هسته اي، خطري براي آمريکا و جهان به شمار مي‌رود. اين سخن کاملا بي منطق است. بر فرض محال اگر ايران به توانايي هسته اي دست يابد، اسراييل را تهديد نخواهد کرد.
نويسنده با اشاره به برخي ديگر از صحبت هاي رامني در اسراييل، آورده است: رامني، تفاوت در ثروتمند بودن فلسطيني ها و اسراييلي ها را تا حد زيادي به عوامل فرهنگي مربوط دانست. در صورتي عامل اين تفاوت، اشغالگري اسراييل و نابودي سرزمين فلسطينيان و کشتار آنهاست که با کمک آمريکا صورت مي‌گيرد. علت ثروتمند بودن اسراييلي ها اين است که سياستمداراني مانند رامني، روح خود را به شيطان اسراييلي فروختند و کنگره آمريکا که لابي اسراييلي آن را خريده است، آشکارا و به صورت مستقيم ميليون ها دلار سالانه به اسراييل کمک مالي مي‌کند و بر اساس قانون بخشش هاي مالياتي، سالانه چندين برابر اين مقدار را به يهوديان عضو ليکود مي‌دهد که منافع اسراييل را بر منافع آمريکا، مقدم مي‌کنند. کمک کردن به کشوري مانند اسراييل، که از رفاه اقتصادي برخوردار است و حتي درآمد ملي آن مازاد نيز دارد، آنهم در حاليکه لقمه از دهان فقيران آمريکا درآورده و تقديم به يک کشور نازي جديد شود، نه تنها خارج از منطق نيست بلکه خيانتي بزرگ به شمار مي‌رود.  
نويسنده در ادامه آورده درباره هدف آمريکا براي دخالت در سوريه نوشته است: دخالت آمريکا در سوريه، براي نجات مردم اين کشور نيست، بلکه در راستاي منافع آمريکا قرار دارد. تاريخ معاصر حاکي از آن است که از زمان جنگ کره و ويتنام، تا به امروز، دخالت هاي آمريکا در کشورهاي مختلف، به ايجاد دمکراسي منجر نشده است، بلکه اين دخالت ها همه در راستاي منافع آمريکا قرار دارد و به روي کار آمدن ديکتاتوري ديگر،‌ منجر شده است.
برچسب ها: اسرائیل ، خیانت ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.