سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

کاهش سرعت اجرای نرم‌افزار،پیامد عدم به‌روز رسانی آنتی‌ویروس

کاهش سرعت اجرای نرم‌افزار یکی از مهم‌ترین مشکلات کاربران است که آن را می‌توان پیامد عدم به روز رسانی آنتی‌ویروس دانست.

یک کارشناس نرم‌افزار درگفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز زنجان گفت: نشانه‌ها و علائم آلوده بودن ایمیل‌ها به کرم‌های کامپیوتری و تروجان‌ها متفاوت است، به طوری که ممکن است فایل آلوده شده خود را در محل‌های دیگری کپی کند و این عمل ممکن است تا جایی که هارددیسک شخص فضای خالی داشته باشد، ادامه یابد و همچنین ممکن است یک کپی از فایل آلوده شده خودش را به تمام آدرس‌هایی که در ایمیل فرد موجود است بفرستد و یا ممکن است ویروس باعث فرمت شدن هارددیسک شود که این باعث از دست دادن فایل‌ها و نرم‌افزارهای موجود برروی کامپیوترخواهد شد.

کاظمی به برنامه‌هایی که به طور مخفیانه بر روی سیستم نصب می‌شوند اشاره کرد و افزود: احتمال دارد ویروس‌های کامپیوتری یک برنامه‌ای را به‌طور مخفیانه بر روی سیستم نصب کنند و این نرم‌افزارهای جاسوسی ممکن است از طریق کامپیوتر شما شروع به انتشار و پخش کردن ویروس به دیگر کامپیوترهایی که به نحوی با رایانه شما در ارتباط بوده‌اند، کنند.

وی تصریح کرد:ویروس ممکن است باعث کاهش سطح امنیتی کامپیوتر شود و این می‌تواند دست هکرها برای ورود به سیستم شخص را باز بگذارد.

این کارشناس نرم‌افزاربه علائم ویروسی بودن کامپیوتراشاره کرد و ادامه داد: در زمان بروز برخی نشانه‌ها کاربر متوجه می‌شود که سیستم وی ویروسی شده است، به طوری که ممکن است سیستم عامل ویندوز شخص به هیچ وجه فعال نشود با وجود اینکه شخص مطمئن است که هیچ تغییری در سیستم اعمال نکرده و یا هیچ نرم‌افزار جدیدی را نصب و یا حذف نکرده است.

کاظمی گفت:زمانی که سیستم مورد حمله ویروس قرار می‌گیرد سرعت اجرای نرم‌افزارها و بوت شدن کامپیوتر پایین می‌آید و همچنین یکی دیگر از علائم ویروسی بودن سیستم این است که کاربر پیامی مبنی بر ناکافی بودن حافظه کامپیوتر شخص دریافت می‌کند و این در حالی است به اندازه کافی رم بر روی سیستم نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد:برخی از برنامه‌ها در حین اجرا به طور مکرر هنگ می‌کنند و حتی اگر کاربر نرم افزار را حذف و دوباره نصب کند نیز با همان مشکل روبه‌رو خواهد بود که این خود از علائم بارز ویروسی بودن سیستم است./س

برچسب ها: کاهش ، سرعت ، ویروس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.