سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

تولد نوزادان فلج حاصل از اورانیوم ضعیف شده در گرد و غبار قطعیت ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: زاد و ولد کودکان فلج حاصل از اورانیوم ضعیف شده در گرد و غبارهای ورودی از عراق قطعیت ندارد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان
،عبدالله تمیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نمایندگان استان‌های خوزستان، ایلام و کردستان کمیته‌ای را تشکیل داده و مراتب پیگیری رفع معضل گرد و غبار را به مجلس و وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه اورانیوم ضعیف شده در گرد و غبار ورودی از کشور عراق صحت دارد، افزود: این موضوع با جدیت هر چه تمام در حال پیگیری است و امیدواریم با همت مسئولان به زودی روشن و شفاف اطلاع‌رسانی شود.

عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی مسئولان بر این نظر متفق‌القول هستند که اورانیوم ضعیف شده آمیخته با گرد و غبار ورودی از عراق به کشورمان صحت دارد و برخی دیگر مخالف این نظریه هستند.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه صحت قضیه فوق و تأثیر آن بر زاد و ولد نوزادان فلج در خوزستان تا چند اندازه است، افزود: صحت یا سقم این خبر با پیگیری مسئولان محقق می‌شود که البته در این رابطه اختلاف نظرهای متعدد و مختلفی وجود دارد.

تمیمی با بیان اینکه زاد و ولد کودکان فلج حاصل از اورانیوم ضعیف شده در گرد و غبارهای ورودی از عراق قطعیت ندارد، گفت: البته که گرد و غبارها تأثیرات سویی بر سلامت شهروندان دارد اما در مورد زاد و ولد این دسته از کودکان باید تحقیقات گسترده‌تری انجام شود.

وی بیان کرد: مردم شهرهای استان خوزستان سال‌های سال است که با معضل گرد و غبار دست و پنجه نرم می کنند و در این خصوص تاکنون راهکار جدی برای رفع آن اندیشیده و ارائه نشده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدواریم مسئولان ملی با حمایت و توجهی مضاعف هر چه سریع‌تر در راستای رفع پدیده گرد و غبار وارد شده به خوزستان تلاش جدی‌تری کنند./س
برچسب ها: فلج ، اورانیوم ، گردو غبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.