سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/ کرمی راد؛

پیروزی تروریست ها در سوریه آخرین امید اسرائیل است

یک تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: پس از تحولات مصر و جنبش گسترده بیداری اسلامی آخرین امید اسرائیل به پیروزی تروریست ها در سوریه بسته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
کرمی راد گفت: جهش اسلامی و خیزش مردمی که از سوی کشورهای مسلمان صورت گرفت، آمریکا و اسرائیل را مضطرب و نگران ساخت

وی افزود: این مساله باعث شد آمریکا و دنیای غرب به فکر راهی برای جلوگیری از این بیداری اسلامی و بالا بردن ضریب حاشیه امنیت اسرائیل بیافتند تا خودشان را در این شرایط نگه دارند.

کرمی راد با بیان اینکه دو ظرفیت وجود داشت یکی شیعه هراسی و دشمنی دیرینه با شیعیان که وهابی ها و سلفی های کشورهای عربستان، امارات، قطر، بحرین، یمن و ... با این وجه اشتراک به کمک آنها رفتند و استفاده از برخی گروه های مخالف دولت بشار اسد نیز بسیار موثر بود.ادامه داد: استفاده از دنیای مجازی و رسانه هایی مثل العربیه، برای کمک به مخالفان سوریه اقدامی دیگر  بود.

وی شبکه های تلویزیونی العربیه و الجزیره را از مهمترین شبکه های عربی زبان مخالف سوریه اعلام کرد.

محمد کرمی راد گفت: آن ها در این تبلیغات رسانه ای سعی برآن داشتند که مخالفین را از جنس مردم نشان بدهند، اما اسنادی به دست آمد که حضور تروریست های کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه، اردن، یمن و حتی کشورهای غربی را در میان مخالفین نشان می داد.

نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی کرمانشاه گفت: سفر کوفی عنان به کشورهای سوریه، ایران و روسیه و طرح شش ماده ای او برای ایجاد صلح در منطقه به دلیل مخالفت غرب و رژیم صهیونیستی با این طرح، بی نتیجه ماند و به خاطر بسیاری از کارشکنی ها منجر به استعفای کوفی عنان شد.

کرمی راد افزود: بشار اسد نیز برای بهتر شدن اوضاع سوریه تصمیم به اجرای یک سری اصلاحات داشت که متاسفانه تروریست ها مجالی برای این کار ندادند و دولت را درگیر بمب گذاری ها و ترور هایی از جمله ترور چند تن از سران نظامی دولت سوریه کردند.

کرمی رادگفت: مساله دیگری که در سوریه اتفاق افتاد انتخابات مجلس این کشور بود که حمایت های مردم از دولت بشار اسد در آن مشخص شد.

وی گفت: پس از ایجاد نگرانی از وجود تروریست ها، مردم به صورت خود جوش تصمیم به ایجاد جنبشی گرفتند که به کمک ارتش دولت سوریه شتافت.

وی اظهار داشت: هدف از تمامی این اقدامات و صرف این همه هزینه، منحرف ساختن جنبش بیداری اسلامی، و از هم پاشیدن سوریه به عنوان کشوری که دارای پیمان استراتژیک با حزب الله لبنان و سایر گروه های اسلامی فلسطین است، می باشد.

کرمی راد گفت: تروریست ها به جز قتل عام مردم بی گناه در سوریه کاری از پیش نبردند و نتیجه اعمال آن ها و دولت هایشان، به خودشان بازگشت. به طوری که هم اکنون اوضاع در عربستان اصلا به نفع آل سعود نیست.

وی خودسوزی مردم اسرائیل را نیز شکستی برای رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: مردمی که سال هاست به آن ها وعده و وعید از نیل تا فرات را می دهند از حاکمان خویش خسته شده اند.

کرمی در ادامه گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری همواره حمایت از مخالفین رژیم صهیونیستی و دنیای غرب بوده است.

کرمی در پایان گفت: راهکار برون رفت از بحران سوریه پرهیز از هرگونه درگیری و ترور بوده و با اصلاحات و سپردن کشور سوریه به مردم و خروج تروریست ها اوضاع آرام خواهد شد./س





برچسب ها: پیروزی ، سوریه ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.