سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتياط در مصرف قرص های ضدبارداری

مصرف قرص های ضدبارداری برای تاخیر در عادت ماهانه در ماه مبارک رمضان، به دلیل کاهش مقدار آب موجود در خون فرد، می تواند باعث لخته شدن خون در مغز شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر سیدعقیل عابدی،‌ پزشک داروساز دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب گفت: می توان در هنگام مصرف قرص های ضدبارداری، با مصرف بیشتر مایعات، این خطر را کاهش داد.

دکتر سیدعقیل عابدی بیان کرد: علاوه بر روزه داری، نوشیدن آب کم و یا فعالیت زیاد که دفع بیشتر آب بدن را به همراه دارد، زمینه ساز خطر لخته شدن خون در مغز است.

وی عنوان کرد: بیمارانی که نیاز به استفاده بیش از دو بار دارو در طول روز دارند، می توانند پس از مشورت با پزشک معالج، داروی خود را با داروهایی با تاثیر طولانی مدت و یا اشکال غیرخوراکی جایگزین کنند.

این پزشک داروساز با بیان اینکه در برخی بیماری ها تغییر خودسرانه دوز داروها عوارض بسیار خطرناکی را به همراه دارد، تاکید کرد: مبتلایان به بیماری های کلیوی، دیابت، آسم، انسداد ریه، صرع، قلب و عروق، اختلالات انعقادی، بالا بودن چربی و فشارخون، بیماری های روانی و هم چنین غدد درون ریز، از جمله افرادی هستند که لازم است تنها با نظر پزشک دوز داروی خود را تغییر دهند.

وی گفت: آنتی بیوتیک ها جزء داروهایی هستند که که امکان تغییر زمان مصرف آن ها وجود ندارد و می توان پس از مشورت با پزشک معالج، آنتی بیوتیکی انتخاب کرد که با برنامه روزه داری تداخل پیدا نکند./ح
برچسب ها: قرص ، ضدبارداری ، مغز ، روزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.