سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

پرونده عمره ‌مفرده زائران مشهدي بسته‌ شد

با ورود آخرین گروه از زائران مشهدي، پرونده عملیات عمره مفرده سال 91 ـ 90 بسته شد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،در عملیات عمره مفرده دوره اخير، 718 هزار و 523 زائر ایرانی براي انجام مناسک عمره مفرده به سرزمین وحی اعزام شدند. در اين ميان از بهمن‌ماه سال‌گذشته كه اعزام‌ زائران خراساني از فرودگاه شهيد‌هاشمي‌نژاد مشهد آغاز شد، تا پايان اين دوره اعزام، بيش از 87هزار زائر استان در قالب بيش از 600 كاروان راهی سرزمين وحي شدند.

مدير‌كل حج و زيارت استان خراسان ‌رضوي در اين خصوص از پايان اعزام زائران عمره‌ مفرده و بازگشت تمام گروه‌ها از مكه ‌مكرمه خبر داد و گفت: در دوره اخير عمره ‌مفرده كه آغاز اعزام‌ كاروان‌ها از انتهاي ‌سال‌گذشته بوده ‌است، 62هزار و 237مشهدي در قالب 430كاروان به خانه خدا مشرف شدند.

مسعود مجردي تصريح‌ كرد: تمام كاروان‌ها بدون هيچ مشكل ‌خاصي اعزام شدند و آخرين ‌كاروان نيز چند ‌روز گذشته به مشهد بازگشت.

مدير‌كل حج‌ و زيارت استان خراسان‌ رضوي همچنين در خصوص زائراني كه به دليل حمل موادمخدر از رهسپار شدن به خانه‌ خدا محروم شدند، عنوان‌ كرد: به طور‌كلي در دوره اخير اعزام‌ها به عمره‌ مفرده، 98نفر به دليل حمل موادمخدر از سفر به سرزمين وحي بازماندند.

اعزام30هزار و 92دانشجو، طلبه و دانش‌آموز به عمره ‌مفرده

وي در ادامه سخنان خود همچنين به اعزام دانشجويان، طلاب و دانش‌آموزان به عمره‌ مفرده اشاره‌ كرد و افزود: در همين دوره اعزام زائران به عمره‌ مفرده، 2هزار و 254دانشجو در قالب16كاروان به سرزمين وحي مشرف شدند.

وي ادامه‌داد: 590 طلبه و 248دانش‌آموز نيز در دوره اخير با تشكيل 6كاروان از ديگر محصلان اعزامي به خانه‌ خدا بوده‌اند.مجردي همچنين با ياد‌آوري از اعزام زائران حج تمتع در سال‌ جاري به مكه‌ مكرمه، خاطرنشان ‌كرد: 53كاروان در عمليات حج تمتع سال جاري به سرزمين وحي اعزام خواهند شد.

وي اظهار داشت: ظرفيت كل53كاروان، 8هزار و 85زائر است كه در زمان ثبت‌نام اعلام‌ شده، 8هزار و 73نفر نام‌نويسي كردند.به گفته مجردي، زمان دقيق اعزام حجاج سال جاري به حج‌تمتع، هنوز مشخص نيست.

فوت 7زائر خراساني در عمليات عمره مفرده امسال

مدير‌كل حج ‌و زيارت استان خراسان ‌رضوي در خصوص زائراني كه در عمليات عمره مفرده بنا به دلايلي فوت كرده‌اند، تصريح كرد: در اين دوره از اعزام زائران به عمره مفرده، هفت زائر فوت ‌كردند./س


برچسب ها: بدون ، هیچ ، مشکل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.