سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت هزینه تحصیل معلولان؛

رویا یا واقعیت ؟؟!

در حالی که تحصیل امروزه یکی از نیازهای اساسی افراد در جامعه بشمار می رود، پرداخت هزینه های آن نیز برای خیلی از این افراد بسیار سخت و دشوار است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: طبق ما ده 25 قانون جامع حمایت از معلولان، و حتی رایگان بودن هزینه تحصیل برخوردار باشند اما متأسفانه این موضوع تاکنون لحاظ نشده و ا نگار خیلی هم به آن توجه نمی شود.

*ادامه تحصیل برایم رویا شده

زهرا 24 ساله دانشجو با بیان اینکه کسی به فکر جامعه دانشجویان معلول نیست،‌ گفت: با سختی تمام درس خواندم تا به دانشگاه برم، اما حالا با وجود شهریه های بالا ادامه تحصیل را در حد رویا می بینم.

وی افزود: سازمان بهزیستی وعده داده بود که هزینه شهریه مان را پرداخت می کند، اما با گذشت 4 ترم از تحصیلم،‌ فقط یک ترم و فقط چند درصد آن را پرداخت نموده اند.

*هیچ شهریه ای برای ما در نظر نگرفتند

رضا 28 ساله دانشجوی کارشناسی ارشد با گله از پرداخت نشدن شهریه دانشگاه از سوی سازمان بهزیستی عنوان کرد: تاکنون چندین بار به این سازمان مراجعه کردم اما فقط تا موقع کارشناسی کمک مالی می شود، در حالی که شهریه من و امثال من نیز خیلی بیشتر از بقیه افراد است.

اما از آنجا که دانشجویان معلول گله بسیاری از عدم پرداخت کمک هزینه تحصیل داشتند،

*رییس سازمان بهزیستی کشور از رایگان شدن هزینه تحصیل دانشجویان معلول خبر داد.

همایون هاشمی با بیان اینکه از ترم جدید  هزینه تحصیل معلولان رایگان می شود، خاطر نشان كرد:  در پاییز امسال معلولان هزينه اي پردهخت نخواهند كرد.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به حمایت دولت در تأمین اعتبارات لازم این طرح در تمام دانشگاه های دولتی و غیردولتی کشور اجرا می شود./ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.