سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشين عنان هفته جاري معرفي مي شود

رئيس دوره اي شوراي امنيت گفت: نماينده جديد ويژه مشترک براي بحران سوريه احتمالا دوشنبه و يا سه شنبه اين هفته معرفي خواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، جرارد آراد، نماينده فرانسه پس از جلسه اي که شوراي امنيت عصر جمعه در مورد سومالي برگزار کرد افزود: در زمان حاضر طرح شش ماده اي تنها مطلبي است که مورد تاييد همه اعضاي شوراي امنيت است و فکر مي کنم بايد توجهات را به آن طرح به ويژه بند اول آن که مهمترين بخش و درباره توقف خشونت ها است، معطوف كنيم.
آراد گفت: اگر بگوييم طرح شش ماده اي و يا نماينده ويژه مشترک را ديگر نمي خواهيم اين امر به معناي اعلام جنگ است و فکر مي کنم بايد کسي را داشته باشيم که روند توافقات را آغاز کند.
وي افزود: احتمال دارد نماينده ويژه مشترک جديد در هفته هاي اول نتواند کاري انجام دهد ولي لااقل کسي وجود دارد که از هر فرصت ممکن براي يافتن راه حل سياسي استفاده کند.
رئيس دوره اي شوراي امنيت بدون اشاره به تداوم ماموريت ناظران سازمان ملل در سوريه گفت: مذاکرات در نيويورک ادامه دارد و سازمان ملل نيز در دمشق حضور خواهد داشت.
وي افزود: هر زمان احتمال دارد طرفين در پي کانالي براي گفتگو باشند و سازمان ملل نيز کانالي است که مي تواند مورد قبول طرفين باشد.
آراد در بخش ديگري از سخنانش درباره حضور وزيران خارجه در جلسه شوراي امنيت گفت: اختلاف نظرات شديد و چند قطبي بودن در شوراي امنيت ادامه دارد ولي سعي بر آن است توافقات متحدانه اي صورت گيرد.
کوفي عنان نماينده ويژه مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه دوم اگوست رسما استعفاي خود را به دبيرکل سازمان ملل اعلام و درخواست کرد ماموريتش که تقريبا دو هفته ديگر پايان مي يابد، بار ديگر تمديد نشود.
عنان پس از پيشنهاد مشترک دبيرکل سازمان ملل و دبيرکل اتحاديه عرب با تصويب قطعنامه اي در مجمع عمومي و اعلام حمايت شوراي امنيت سازمان ملل متحد رسما به عنوان نماينده ويژه مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب منصوب شده بود.
برچسب ها: عنان ، امنیت ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.