سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعترافات یکی از مسئولان اطلاعاتی سعودی

اطلاعات مهمی درباره دخالتهای عربستان، قطر و ترکیه در سوریه فاش می‌شود

ارتش سوریه پس از بازداشت دهها نفر از مأموران سازمانهای اطلاعاتی خارجی در سوریه از جمله عربستان، قطر و ترکیه به اطلاعات و اسناد مهمی دست یافته است که به زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هفته‌نامه فلسطینی المنار، منابع دیپلماتیک آگاه گفتند سازمانهای امنیتی سوری به هنگام مقابله با باندهای تروریستی و تعقیب هسته های مزدور به خصوص در دمشق و حلب به اطلاعات و اسناد مهمی دست یافته اند.

این منابع فاش کردند سازمانهای امنیتی سوری اسناد ، نقشه‌ها ، اسامی و اطلاعاتی را درباره مخفیگاهها و اردوگاههای آموزشی و همچنین دستگاههای ارتباطی پیشرفته در داخل یکی از آپارتمانهای مسکونی در یکی از محله های دمشق پیدا کرده‌اند که به زودی این اسناد منتشر خواهد شد.

اسامی شخصیتهایی که تروریستها را در دو کشور عربی حمایت می کنند و همچنین اسامی شماری از رهبران مسئول در سه کشور عرب خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و قطر از جمله این اطلاعات است.

انتشار این اطلاعات بر روند رویدادها در سوریه تأثیر زیادی خواهد گذاشت و شماری از مسئولان بلند پایه تعدادی از کشورهای شرکت کننده در توطئه تروریستی علیه سوریه را رسوا خواهد کرد .
منابع آگاه تأکید کردند شمار تروریستهای عضو سازمانهای اطلاعاتی ترکیه ، عربستان و قطر که ارتش سوریه آنها را باداشت کرده ، بسیار زیادتر از آمار اعلام شده است و یکی از مسئولان اطلاعاتی سعودی از جمله بازداشت شدگان است.

این مسئول سعودی در بازجویی‌ها از نقش اسرائیل در حمایت از تروریستها با هماهنگی با عربستان و نیز درباره میزان ارتباط و همکاری بین ریاض و اسرائیل و دیدارهای متقابل بین مسئولان دو طرف افشاگری کرده است.

اقدام قطر به گفتگو با روسیه و ایران برای متقاعد کردن رهبران سوریه برای آزادی این افراد نیز به همین علت است.

این منابع گفتند یکی از مأموران بازداشت شده سازمانهای اطلاعاتی عربستان نزد ارتش سوریه اذعان کرده است سازمان اطلاعات عربستان با مشارکت سازمانهای اطلاعاتی قطر و ترکیه بیش از سی جوان از ملیتهای عربی را به علت مخالفت با شرکت در عملیات تروریستی کشته‌اند و خانواده های شماری از افراد فریب خورده در زندانهای قطر و ترکیه و عربستان تحت شکنجه هستند زیرا آنها برای پی بردن به سرنوشت فرزندانشان که کشورهایشان را ترک کرده‌اند به قطر و ترکیه عربستان رفته‌اند به خصوص آنکه فرزندان آنان به بهانه کار به این کشورها و سپس به جنگ در سوریه کشانده شده‌اند.

این منابع گفتند خانواده های بسیاری در تونس ، مغرب و الجزایر و دیگر کشورها زمانیکه مطلع شدند فرزندانشان در سوریه کشته شدند شوکّه شده اند زیرا خانواده هایشان تصور می کردند آنها کشورهایشان را برای کار به مقصد کشورهای عربی خلیج فارس ترک کرده اند اما زمانیکه از فوریه گذشته از آنها خبری به دست نیامده‌ است نگران شدند.

خانواده های این جوانان اعتراف کرده اند دولتهایشان پاسخ کافی درباره سرنوشت فرزندانشان نمی‌دهند. این خانواده‌ها حکام قطر و عربستان سعودی را به فشار به این دولتها و تهدید آنان به ملحق کردنشان به گروههای تروریستی در سوریه متهم می کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.