سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از نخستین دستگاه تفكیك گر سیار نفت در مناطق نفت خیز جنوب

در هفته دولت، نخستین دستگاه تفكیك گر سیار نفت با ظرفیت بالا كه به دست متخصصان شركت بهره برداری نفت و گاز كارون ساخته شده ، رونمایی می شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،مدیرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز كارون، گفت: ساخت دستگاه تفكیك گر سیار نفت موسوم به ( MOS ) با هدف جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی هنگام تعمیر چاه ها از سال قبل آغاز و هم اكنون در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، 'محسن دهانزاده' گفت: تمامی تجهیزات لازم برای ساخت این دستگاه از انبارهای مازاد كالا در سطح شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب تامین و متخصصان شركت بهره برداری نفت و گاز كارون نسبت به طراحی و ساخت آن اقدام كردند.

وی افزود: ساخت این دستگاه با توجه به در دسترس بودن تجهیزات 400 میلیون ریال هزینه در برداشته است در حالی برای تولید آن در بخش خصوصی باید هزینه بسیار بالایی پرداخت می شد.

دهانزاده درباره تفاوت های دستگاه فرآورش سیار نفت (MOT) با دستگاه تفكیك گر سیار نفت ( MOS ) اظهار كرد: دستگاه فرآورش سیار نفت بیش 13 سال است كه در شركت بهره برداری نفت و گاز كارون مورد استفاده قرار می گیرد و این دو دستگاه از نظر كاركرد وجوه مشابهی دارند، اما دستگاه فرآورش سیار به نوعی یك كارخانه بهره برداری متحرك و توانایی های متعددی دارد.

مدیرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز كارون، ظرفیت اسمی دستگاه تفكیك گر سیار را 8 هزار بشكه در روز عنوان كرد و گفت: این دستگاه به لحاظ ظرفیت از دستگاه های مشابه كه در سال های اخیر در شركت های بهره برداری تابع شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب ساخته شده ، بزرگتر است.

وی با بیان این كه هم اكنون كارساخت مخزن اصلی این دستگاه به پایان رسیده و در مرحله آزمایش قرار دارد، افزود: طراحی و ساخت دستگاه با مشاركت اداره های بهره برداری، نگهداری و تعمیرات، ایمنی، بهداشت و محیط زیست، بازرسی فنی و خوردگی فلزات، مهندسی بهره برداری، نگهداری و تعمیرات خطوط لوله و ترابری شركت در دست اجرا است.

برچسب ها: رونمایی ، نفت ، سیار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.