سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیسی پيش‌از خطبه هاي نمازجمعه:

در جامعه اعتدال‌پرور فساد نباید لانه کند

معاون اول قوه قضاییه گفت: فساد یعنی خروج از اعتدال و جامعه عدالت محور فساد را بر نمی تابد و نباید در هیچ جای جامعه اسلامی فساد لانه كند.

به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران، با تبیین عدالت در زندگانی امیر مومنان(ع)، گفت: عدالتی فوق عدالت است كه انسان مظهر اسمای حسنای الهی شود.

معاون اول قوه قضاييه با اشاره به همتاي قرآن بودن وجود اميرالمومنين علي (ع) گفت: هنگامي كه به حضرت در مورد ولايتش خبر دادند ايشان جمله‌اي گفتند كه همتايي قرآن با وجود اميرالمومنين را نشان مي‌دهد مبني بر اينكه اگر ولايت و محبت من بر كوه نازل شود از هم پاشيده خواهد شد.

معاون اول قوه قضائیه در توصیف جامعه عادلی كه در اسلام ترسیم شده است، گفت: جامعه ای سالم و عادل است كه تمام روابط آن بر اساس دین تنظیم شده باشد و سنگ زیر بنای آن معنویت، عقلانیت وعدالت و مبنای اساسی آن توحید است.

وی ادامه داد: دوست داشتن بدون معرفت معنا ندارد، براي اين ولايت بايد معرفت داشته باشيم، خيلي‌ها اميرالمومنين را دوست دارند كه نه شيعه و نه مسلمان هستند، مسيحيان بسياري وجود دارند كه حضرت علي (ع) را دوست دارند.

حجت الاسلام رئیسی امیر مومنان علی(ع) را مظهر عدالت دانست و لازمه دوست داشتن ایشان را پذیرفتن ولایتش معرفی كرد و گفت: دوست داشتن، دلدادگی و عشق به مولا برای آنانی كه معرفت نسبت به ساحت ایشان دارند، امكان پذیر است.

وي با طرح اين سوال كه در دنيا بسياري داعيه‌دار عدالت، حقوق بشر و دگرخواهي هستند اما كدامشان راست مي‌گويند؟ ادامه داد: امروز داعيه‌داران گوش فلك را در دگرخواهي كر كرده‌اند اما اقدام آنها براي تحكيم موقعيت، جلب توجه ديگران و جذب منافع است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به این که دگرخواهی در زندگی علی (ع) و فاطمه(س) متفاوت است، افزود: دگرخواهی که در پرتو خداخواهی باشد ماندگار است و قیمت و ارزش دارد نه دگرخواهی که برای منافع بیشتر باشد.

معاون اول قوه قضاييه خطاب به همه كسانی كه می خواهند در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فعایت داشته باشند، خاطر نشان کرد: فساد یعنی خروج از اعتدال و جامعه عدالت محور فساد را بر نمی تابد و نباید در هیچ جای جامعه اسلامی فساد لانه كند.

انتهای پیام///

پ2





برچسب ها: رییسی ، عدالت ، نماز جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.