سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راز ورود 5 كيلو طلاي غير استاندارد به بازارهاي طلا را برملا شد

رييس پليس آگاهي استان اصفهان از دستگيري عاملان ورود مقدار پنج كيلو طلا با عيار غير استاندارد و كيفيت نازل به بازار طلاي اين استان و دو استان ديگر كشور خبر داد .

به گزارش گروه حوادث باشگاه خبرنگاران  ، سرهنگ "حسين حسين زاده" رييس پليس آگاهي استان اصفهان در اين خصوص اظهار داشت: در پي اعلام اتحاديه صنف طلا و جواهر استان مبني بر ورود مقدار زيادي طلا با عيار غير استاندارد و كيفيت نازل به بازار طلاي استان و دو استان ديگر كشور، موضوع به صورت ويژه در دستوركار كارآگاهان اداره عمليات ويژه اين پليس قرار گرفت.
وي افزود: بر اساس اظهارات كارشناسان ،اين طلاها كه اغلب به صورت النگو تهيه شده بودند و به صورت استاندارد بايستي داراي عيار 750 باشند اما به طرز ماهرانه اي با عيار 250 تهيه و در اصفهان و دو استان ديگر به فروش رسيده بودند.
اين مقام مسئول بيان داشت :در اين رابطه بلافاصله كارآگاهان زبده اداره عمليات ويژه وارد عمل شدند و تحقيقات گسترده اي در اين زمينه آغاز كردند.
سرهنگ حسين زاده بيان داشت:با بررسي هاي ويژه پليس سرانجام سرنخ هايي از فردي سابقه دار به نام"علي – ر"در پرونده به دست آمد كه كارآگاهان عمليات دستگيري وي را آغاز كردند.
وي گفت:با دستگيري اين شخص و اعترافات وي دو نفر ديگر از عوامل اصلي نيز كه اقدام به تهيه طلاهاي غير استاندارد در كارگاه هاي مخفي خود مي كردند شناسايي و دستگير شدند. سرهنگ حسين زاده با بيان اينكه متهمان دستگير شده موفق به تحصيل دو ميليارد و پانصد ميليون ريال ثروت باد آورده از اين طريق شده بودند تصريح كرد: اين افراد با تهيه طلاهاي غير استاندارد و تقلبي كه ارزش آن به ميزان يك سوم ارزش واقعي بود اقدام به كم فروشي و كلاهبرداري در سطح گسترده اي كرده و موفق به فروش 5 كيلو گرم از اين طلاها در بازار شده بودند كه با بررسي كارشناسان اتحاديه طلا و جواهر اصفهان تمامي آنها شناسايي و جمع آوري شده است.
وي افزود:با پايان يافتن پرونده متهمان دستگيرشده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي داده شده و با صدور قرار روانه زندان شدند.
رييس پليس آگاهي اصفهان در پايان به مردم توصيه كرد:هميشه براي خريد طلا به واحد هاي صنفي تاييد شده و داراي پروانه كسب مراجعه نمايند و براي خريد خود فاكتور معتبر كه مشخصات دقيق و كامل كالاي خريداري شده در آن درج شده از فروشنده مطالبه كنند و از خريد كالاهاي گرانقيمت به ويژه طلا و جواهر از افراد ناشناس كه مورد تاييد اتحاديه و صنف مربوطه نيستند خودداري كنند./ف
برچسب ها: طلای ، بازار ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.