سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش بي اعتمادي مردم از بانکهاي انگليس

پنج سال پس از آغاز بحران مالي در انگليس، بي اعتمادي مردم به بانک ها در انگليس، به کم ترين ميزان در تاريخ اين کشور رسيده است.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران  70 درصد از مردم انگليس معتقدند مديران بانک ها،طمع کارند و فرهنگ رايج در بانک ها، از زمان آغاز بحران مالي در اين کشور، بهبود نيافته است. براساس يک نظرسنجي، 71 درصد از مردم در انگليس گفته اند: مديران بانک ها، از بحران مالي درس لازم را نگرفته اند که اين ميزان پارسال، 61 درصد بود.
ديويد کامرون، نخست وزير انگليس، پس از بحران مالي در اين کشور، به منظور بررسي نقش بانک ها در اين بحران، گروهي را تعيين کرده است تا به بهبود عملکرد بانک هاي اين کشور بپردازد. دولت انگليس از زمان اغاز بحران مالي، تلاش کرده است اين ماجرا به شمار اندکي از مديران بانک ها ربط دهد تا اعتماد عمومي نسبت به بانک ها ترميم شود.
روزنامه «اينديپندنت» نوشت: انتشار اخبار اخير درباره اين که مديران بانک هاي انگليس، با تباني به ثابت و بالا نگاه داشتن بهره بانکي و نيز مجبور کردن وام گيرندگان به بيمه کردن غير ضروري وام ها، پول مردم را جيب زده اند، خشم مردم را بيش از پيش برانگيخته است.
در نظر سنجي اخير، 80 درصد مردم گفته اند مشکل عملکرد بانک ها، عميق است و اين بانک ها بيشتر به قمارخانه شبيه اند. از سال 2007 ميلادي، بانک هاي انگليس سود سپرده پس اندازکنندگان را کم و بهره بانکي وام هايشان را افزايش دادند. در نظرسنجي اخير، فقط 26 درصد گفته اند به نتايج کار گروهي که نخست وزير انگليس معين مي کند، اميدوارند.
برچسب ها: بی اعتمادی ، انگلیس ، بانک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.