سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد وزير خارجه فرانسه از اظهارات اخير سارکوزي درباره سوريه

لوران فابيوس ، وزير امور خارجه فرانسه با انتقاد از اظهارات اخير نيکلا سارکوزي ، رئيس جمهور سابق اين کشور، در باره سياست فرانسه در قبال سوريه گفت او جنجال آفريني مي‌‌‌کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لو پاريزين ؛ فابيوس در گفتگويي گفت:«  از اين که سارکوزي مي‌خواهد در باره يک موضوع به اين مهمي جنجال آفريني کند ،  تعجب مي‌‌کنم در حالي  که از وي انتظار ديگري داشتيم.»

نيکلا سارکوزي، سه ماه پس از شکست در انتخابات رياست جمهوري ، دو روز پيش سکوت خود را شکست و  سياست فرانسوا اولاند را در قبال بحران سوريه زير سؤال برد.

سارکوزي و  عبدالباسط‌ سيدا رئيس شوراي ملي سوريه که مهمترين نهاد مخالفان سوريه است، در يک گفتگوي تلفني طولاني  شرايط فعلي سوريه را مشابه شرايط بحران ليبي دانستند و   بر لزوم اقدام سريع جامعه بين المللي جهت مقابله با کشتارها تاکيد کردند که به طور تلويحي به مداخله نظامي در سوريه اشاره دارد.

فابيوس تاکيد کرد  شرايط سوريه با شرايط ليبي بسيار متفاوت است ، شرايط نظامي آنها هم با هم متفاوت است، سوريه يک انبار بزرگ تسليحات بويژه تسليحات شيميايي دارد، اين تفاوتها  به قدري آشکار است که هيچ کشوري نه خواهان مداخله نظامي است و نه قصد مداخله نظامي دارد و بسيار تعجب آور است که کسي بتواند چنين مسئوليت بزرگي را برعهده گيرد و اينقدر سريع چنين تحليلي را ارائه دهد.

ژان ايو لودريان، وزير دفاع فرانسه هم در اين خصوص گفت آلن ژوپه وزير خارجه سابق فرانسه هم به طور مداوم بر شرايط متفاوت ليبي و سوريه تاکيد کرده است. سرمقاله نويس هاي مطبوعات فرانسه  نيز  از اين موضع  سارکوزي  انتقاد کردند.
برچسب ها: فرانسه ، سارکوزی ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.