سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

یک سال ماندن یا نماندن؛ انتخاب با خودتان است

کنکوری‌ها باید خودشان تصمیم بگیرند که یک سال دیگر تلاش کنند و یا اینکه امسال وارد دانشگاه شوند.

یک روان‌شناس درگفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکززنجان گفت: دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند اگر هدف و برنامه‌ریزی‌شان به گونهای بوده است که رشته و دانشگاه خاصی را در نظر دارند که امسال به آن نرسیدهاند میتوانند به انتخاب خود برای سال آینده برنامه‌ریزی کنند.

تمجیدی افزود: افراد در انتخاب وارد شدن به دانشگاه به 3 دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول کسانی هستند که اگر برای سال بعد بمانند وضعیت بهتری خواهند داشت و با تمرکز دقت و برنامه‌ریزی می‌توانند به نتیجه بهتری دست یابند.

وی تصریح کرد: دسته دوم کسانی هستند که به دلایل مختلف زندگی و شخصی اگر بخواهند برای سال بعد برنامه‌ریزی کنند نمی‌توانند رتبه بهتری کسب کنند و یا حتی امکان دارد رتبه کسب شده در سال بعد نیز کمتر از امسال باشد.

این روان‌شناس با بیان اینکه افراد سوم گروه قابل توجهی هستند، یادآور شد: گروه سوم افرادی هستند که نمیتوانند به خوبی دروس خود را مطالعه کنند و در این امر تنبلی می‌کنند و از این رو نمیتوان برای افراد نسخه پیچید، چراکه هرشخصی بنا به شرایط موجود خاص خود باید تصمیم خود را بگیرد.

تمجیدی با بیان اینکه کنکوریها باید با توجه به علاقه و اساس شناخت و آگاهی و نه با احساس تلاش به انتخاب گزینه درست کنند، ادامه داد: گاهی رتبههای برتری وجود دارند که میتوانند رشته بهتر جدول ردهبندی رشته خود را انتخاب کنند، ولی از آن جایی که به رشته دیگری علاقه دارند از انتخاب آن ممانعت میکنند و این فرصت خوبی برای افرادی است که رتبه نسبتاً خوبی را دارند.

وی با اشاره به اینکه افراد باید اجاره انتخاب داشته باشند، خاطرنشان کرد: افراد باید برطبق توانایی،علایق،استعداد ودیگر مسائل مهم زندگی، از جمله وضعیت اقتصادی و دوری دانشگاهها و دیگر موارد اقدام به انتخاب رشته و دانشگاه کنند./س

برچسب ها: انتخاب ، رشته ، کنکور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.