سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیر منابع امگا 3 در رفع افسردگی

مصرف منابع امگا 3 مانند گردو، آجیل خام و کاهو در رفع افسردگی و اضطراب موثر است.

میترا زراتی کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از مواد غذایی روی هورمون ها اثر گذاشته و همین امر باعث افزایش استرس از طریق افزایش طپش قلب و افزایش مدارت بدن می شود.
 
این مواد شامل ادویه جات که به غذاها اضافه می شود مانند انواع فلفل و خردل و همچنین موادی که در غذاهای آماده مانند و سوپ آماده وجود دارد.
 
مصرف این غذاها می تواند استرس را افزایش داده و در ایجاد سردردهای میگرنی تاثیر داشته باشد.
 
وی ادامه داد: مواد غذایی شیرین مثل قندهای ساده شکلات ها قند خون را بالا برده و باعث ترشح انسولین می شود و انسولین باعث افت قند خون خواهد شد که این علل خود باعث افزایش استرس در فرد خواهد بود.
 
زراتی افزود: هر چه قدر قند خون بالا و سپس افت کند باعث افزایش میزان طپش قلب مي شود و از رساندن قند خون کافی به مغز دچار اشکال خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: برخی مواد دیگر مثل نسکافه، قهوه، شکلات، کاکائو، چای پررنگ باعث افزایش استرس وعدم تمرکز را به همراه خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: در برخی از مواد ماده ای به نام تریپتوفان وجود دارد مثل شیر، تخم مرغ که در بدن تبدیل به سروتونین که یک هورمون آرامش بخش سلامت می شود.
 
وی بیان کرد: این مواد در موز و هم کاهو وجود دارد که به خود حالت ریلکس و آرامش بخشی خواهد داد.
 
مصرف ماست، کاهو، خرما و علاوه بر آرامش بخش بودن برای افرادی که دچار بی خوابی هستند موثر است.
 
وی اظهار داشت: مصرف منابع امگا3 مانند گردو، آجیل به خصوص خام ، کاهو، سبزی و ماهی به در رفع افسردگی و اضطراب کمک می کند./عط
برچسب ها: افسردگی ، میگرن ، استرس ، هورمون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.