سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

اجرای 35 طرح مرمتی و احیای میراث فرهنگی در زنجان

35 طرح مرمتی و احیای میراث فرهنگی در زنجان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: ساماندهی محوطه و مرمت گنبد سلطانیه یکی از شاخص ترین طرح ها است.

نقی زاده محجوب به تخصیص اعتبار نجات بخشی گنبد سلطانیه اشاره کرد و افزود: پارسال 12 میلیارد ریال برای فاز نخست این طرح و امسال 25 میلیارد ریال برای فاز دوم اختصاص می یابد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد محوطه سبز، نورپردازی حرفه ای گنبد و محوطه، ایجاد دیوارارگ و مبلمان محوطه از اقدامات انجام شده در گنبد سلطانیه است و این طرح تاکنون با 25 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

این مقام مسئول با اشاره به 14 هکتار محوطه اطراف گنبد سلطانیه تصریح کرد: به جهت ملاحظات باستان شناسی و وجود آثار تاریخی از دوران ایلخانی تا قاجاریه ایجاد فضای سبز در این محوطه بایستی با دقت و ظرافت انجام شود تا آسیبی به این آثار تاریخی وارد نشود.

نقی زاده همچنین به تبدیل بیمارستان شریعتی به موزه بزرگ زنجان به عنوان طرح ماندگار اشاره کرد و افزود: این طرح با 640 میلیون ریال اعتبار در سال 90 و 40 میلیون اعتبار در سال 91 با 15 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی در ادامه به مرمت و بازسازی 10 مسجد تاریخی زنجان اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار برای این مرمت اختصاص یافته است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه به طرحهای سرمایه گذاری استان در بخش صنایع دستی و گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: مجتمع خدماتی بین راهی آفتاب ابهر با 70 هزار میلیون ریال سرمایه گذاری و 17 هزارمیلیون ریال تسهیلات و اشتغالزایی 300 نفر در حال احداث است و در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد./س

برچسب ها: مرمت ، میراث ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.