سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تأثير کمک رسانه ها بيشتر از اعتبارات بوده است

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان خراسان رضوی گفت: در مواردي که براي رفع مشکلات اجتماعي با رسانه تعامل داشته ايم به مراتب خروجي کارمان از تخصيص اعتبارات بيشتر بوده است.

علي اصغر حاجي نقي  درگفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد گفت: کميته امداد نبايد به خاطر ضرورت تشکيل مي شد و شايد تصور بر اين بود که در يک دوره زماني نيازها برطرف خواهد شد اما به دليل تعطيل بودن بسياري از وظايف اجتماعي توسط مردم و دولت نه تنها همه اين نياز رفع نشد بلکه مشکلات بيشتر هم شده است.

حاجي نقي افزود: با استفاده از راهکارهاي اعتقادي و باورهاي ديني توانسته ايم به مشکلات فائق شويم البته هر فردي که بخواهد از فقر نجات يابد بايد خودش نيز پيش قدم شود.

وي با اشاره به دستورات ديني اظهارکرد: بر اساس دستورات ديني براي رفع مشکلات بايد به جامعه مراجعه کرد تا همه مردم در رفع مشکلات و کاهش معضلات اجتماعي نقش داشته باشند.

حاجي نقي سهم رسانه ها و خبرنگاران را در رفع معضلات اجتماعي بي بديل عنوان کرد و افزود: رسانه ها در هر زمينه اي که به درستي ورود پيدا کرده اند، ارزش هاي اسلامي ناب استخراج شده است که اين اقدامات براي ما در کميته امداد ملموس بوده است

وي تأکيد کرد: ساليانه دولت ورود ۲۵۰ تا ۳۰۰ ميليارد تومان در قالب اعتبارات کميته امداد در استان هزينه مي کند اما برون رفت از مشکلات اجتماعي با کمک هاي مردم محقق مي شود.

حاجي نقي با اشاره به طرح اکرام ايتام که از چندين سال قبل اجرا مي شود، گفت: مشکلات روحي و عاطفي که ايتام دارند با پول رفع نمي شود ولي به محض اين که ايتام خانواده اي داراي حامي مي شوند به آينده اميدوار مي شوند و با افتخار از حامي خود ياد مي کنند.

حاجي نقي به تغيير روش ارائه خدمات به نيازمندان تحت پوشش کميته امداد اشاره کرد و افزود: در کميته امداد امام خميني(ره) طي سال هاي گذشته شيب خدمات به سمتي بوده است که حلقه اتصال بين مردم و نيازمندان باشد و اکنون در ۴۰ طرح در حال اجرا اين نگاه وجود دارد.

 

برچسب ها: تاثیر ، کمک ، رسانه ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.