سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

عسل عرضه شده در کنار جاده‌ها دارای میکروبی است

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: نمونه‌برداری تصادفی از عسل عرضه شده در کنار جاده‌های اردبیل نشان‌دهنده ناسالم بودن این ماده مغزی است که اغلب آلوده به مواد شیمیایی و میکروبی غیراستاندارد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل  هاشم علایی دیروز در جلسه بررسی مشکلات واحدها و مجموعه‌های غیراستاندارد در اردبیل افزود: در سالی که مزین به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است هرگونه کوتاهی و قصور در تولید و عرضه کالای با کیفیت گناه نابخشودنی است و بزرگ‌ترین اجحاف در حق مردم است.

وی یکی از این اقدامات نامناسب را حرکت دلالان و واسطه‌گران تولید و عرضه عسل تقلبی در کنار جاده‌ها و برخی از اماکن تفریحی، گردشگری توصیف کرد و گفت: عسلی که فاقد مهر و مجوز استاندارد باشد به یقین خرید و فروش آن دارای اشکال است و مردم نباید به راحتی از کنار این موضوع بگذرند.

علایی افزود: با توجه به اجباری بودن استاندارد تولید صنعتی عسل براساس قانون ارتقای کیفیت تولیدات و همچنین محصولات متنوع از عرضه‌کنندگان این نوع عسل در کنار جاده‌ها نمونه‌برداری تصادفی انجام شده که نتایج آزمون نشان می‌دهد مغایرت‌ها از لحاظ شیمیایی و میکروبی و نمونه‌های سالم مشهود و مبرهن است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل در ادامه گفت: در اغلب موارد عسل‌های عرضه شده با نام سبلان به مردم فروخته می‌شود که شایسته است به جای آن از عسل مرغوب تولیدات استانی و همچنین عسل صنعتی با نشان استاندارد استفاده کنند./س 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، عسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.